1

با دلجویی از کارگردان «ژن خوک»+استفاده از یک مدیر خوشنام+نویسنده‌ای اهل گفتگو+یک فیلمساز جشنواره‌ای+یک نماینده خانه سینما⇐هیأت داوران بخش فیلم اولیهای جشنواره فجر معرفی شد⇔پیش‌بینی: باید منتظر تقابل کارگردان و تهیه‌کننده «یک خانواده محترم» در بخش فیلم اولیها باشیم!!

سینماروزان: داوران بخش فیلم اولیها(نگاه نو)، فیلم‌های کوتاه و  فیلم‌های مستند سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند.

به گزارش سینماروزان محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری 10 فیلم بخش نگاه نو، 5 فیلم مستند و 4 فیلم کوتاه این دوره را برای انتخاب بهترین فیلم داوری خواهند کرد.

در این بین محمد آفریده از جمله مدیران محترم سالیان سینمایی است که حضورش در هیأت داوران جای امیدواری میگذارد برای جوانان فیلم اولی. جالب است که مسعود بخشی کارگردان فیلم پرحاشیه «یک خانواده محترم» هم با فیلمی به نام «یلدا» در بخش فیلم اولیها حضور دارد و حالا تقابل او با آفریده ای که تهیه کننده آن فیلم بود در این بخش دیدنی خواهد بود!!

حبیب احمدزاده مورخ و نویسنده جنگ که اغلب خود را اهل گفتگو حتی با مخالفان آرایش نشان داده، دیگر عضو هیأت داوران بخش نگاه نوی فجر است.

سعید سهیلی که فیلم «ژن خوک»ش در جشنواره برگزیده نشد را باید نماینده طیف سینمای تجاری در این بخش دانست. آیدا پناهنده هم فیلمسازی تازه‌کار است که لابد به خاطر حضور فیلم اولش «ناهید» در برخی محافل خارجی به نمایندگی از طیف سینمای جشنواره ای در این هیأت حضور دارد؟!

مازیار میری از نیروهای نزدیک به منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما که در شورای پروانه ساخت معاونت نظارت هم حضور دارد را میتوان هم نماینده نظارتی و هم نماینده طیف حاکم بر خانه سینما دانست؛ بخصوص که میری در هسته اجرایی آخرین جشن خانه سینما هم حضور داشت.