1

با حمایت سازمان ارزشی اوج⇐سناریست یک پروژه شکست‌خورده ارگانی برای سیروس مقدم سریال الف‌ویژه تاریخی می‌نویسد

سینماروزان: سیروس مقدم این روزها درگیر فیلمبرداری فصل پنجم «پایتخت» است که با حمایت سازمان هنری-رسانه ای اوج تولید خواهد شد.

به گزارش سینماروزان بعد از تولید این سریال و تولید نسخه سینمایی «پایتخت»، مقدم باز هم بناست برای سازمان اوج کار تولید کند و این بار یک سریال تاریخی 40 قسمتی با عنوان «هنگام بیداری»؛ سریالی که در بستر تاریخ و حوادث جنگ جهانی اول، قیام مردم بوشهر، هجوم انگلیس به این شهر و حوادث بعدی را روایت میکند.

این روزها عباس بلوندی طراح صحنه شناخته شده سینمای ایران مشغول ساخت دکورهای این سریال در شهرک سینمایی غزالی(علی حاتمی) است!

حبیب والی نژاد مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج در گفتگویی با «مهر» با اشاره به پروسه طولانی ساخت دکور از نویسنده سریال سخن گفته است.  والی نژاد گفته است: سریال «هنگام بیداری» یک اثر الف ویژه و تاریخی است و برای ما در مرحله اول فیلمنامه این مجموعه از اهمیت برخوردار بود. نگارش فیلمنامه مجموعه «هنگام بیداری» اکنون در ۴۰ قسمت در بازنویسی نهایی است که علی طالب آبادی آن را به نگارش درآورده است.

چرایی انتخاب این نویسنده؟؟؟

علی طالب آبادی نویسنده ای است که آخرین بار نامش را به عنوان سناریست فیلمی به نام «ماهی سیاه کوچولو» دیدیم؛ فیلمی که با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید شد ولی نه در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفت و نه در اکران! «ماهی سیاه کوچولو» دو سال قبل روی پرده رفت و در نهایت فروش اش به 50 میلیون تومان هم نرسید!!!

طالب آبادی البته فیلمنامه هایی به نامهای «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را هم در کارنامه دارد که هر دو ملودرامهایی هستند متأثر از سبک سینمای فرهادی که در همه این سالها رواج داشته و نه برآمده از نگاه ارژینال نویسنده ای که بتوان عنوان مولف رویش گذاشت.

اینکه چطور می شود کار نگارش یک سریال الف ویژه تاریخی به سناریستی با این کارنامه واگذار می شود پرسشی است که تولیدکنندگان «هنگام بیداری» باید بدان پاسخ گویند؛ آن هم در شرایطی که مدیر مرکز فیلم و سریال اوج از اهمیت بالای فیلمنامه این کار سخن گفته است.