1

با تعریض به محدودیتهای مالی گریبانگیر جشنواره⇐حکم یزدان عشیری برای مدیریت روابط عمومی جشنواره مقاومت صادر شد

سینماروزان: در ماههایی که بریز و بپاش ارگانهای موسوم به ارزشی از تولید گرفته تا اکران و از خرج کرور کرور بیت المال برای جذب بازیگران سرشناس تا توزیع بلیتهای فله‌ای برای بالا بردن آمار فروش را دربرگرفته اینکه برخی رسانه های اصولگرا خبر دهند استراتژیک ترین جشنواره ارزشی به نام مقاومت با محدودیت بودجه در برگزاری مواجه است به شدت پرسش برانگیز است.

اینکه چرا جشنواره مقاومت بعد از یک دهه و نیم برگزاری و علیرغم دوسالانه شدن باز مورد حمایت نهادهایی که راه افتاده اند برای حمایت از ارزشها(!) قرار نمیگیرد، مشخص نیست اما محمد خزاعی دبیر این جشنواره بی توجه به محدودیت منابع دبیرخانه را فعال نگه داشته و با انتخاب مدیریت روابط عمومی جشنواره، فاز عملیاتی آن را جدی کرده است.

خزاعی حکم مدیر روابط عمومی جشنواره پانزدهم مقاومت را برای یزدان عشیری صادر کرده؛ از جمله مدیران روابط عمومی سینمای ایران که سابقه حضور در حلقه مدیران برخی از پر و پیمان ترین جشنواره های فجر بلحاظ تعداد فیلم یعنی جشنواره های سی ام و سی و یکم فجر را داشته است.

هرچند تصور می‌شد محمد خزاعی در حکمی که برای عشیری صادر کرده صراحتا از محدودیتهای حاکم بر جشنواره بگوید اما خزاعی مستقیما به این موضوع اشاره نکرده و فقط تأکیدش بر «داشتن عزمی جهادی برای مدیریت در این جشنواره» است که میتواند تعریضی باشد به محدودیتهای پیش روی این جشنواره!

در متن خزاعی برای عشیری آمده است: جناب آقای یزدان عشیری! نظر به دانش- تجربه، شایستگی، توانمندی و نگاه حرفه‌ای جنابعالی به حوزه روابط عمومی، مناسبات اجتماعی و ارتباطات رسانه ای؛ شما را به سمت مدیر روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین الملی فیلم مقاومت منصوب می کنیم. امیدوارم با توجه به اهمیت ملی و بین المللی این رویداد سینمایی و حساسیت های منطقه ای و جهانی که نسبت به موضوع مقاومت وجود دارد بتوانید با عزمی جهادی و با بهره گیری از تجارب ارزشمند شاهد رشد و شکوفایی شایسته جشنواره مقاومت باشیم. به یقین برگزاری تاثیرگذار این حرکت ریشه‌دار و جریان ساز سینمای ایران به عنوان شاخص ترین جشنواره سینمایی انقلاب اسلامی می‌تواند در رشد و ارتقای فرهنگ و هنر متعالی این مرز و بوم نقشی اساسی و راهبردی ایفا کند. از خداوند بزرگ موفقیت و سربلندی شما را در مسیر تحقق اهداف بلند این رویداد فرهنگی و سینمایی خواستارم.