1

با بودجه کدام ارگان وابسته به منابع عمومی؟⇐آقازاده حاتمی‌کیا «مرگ رییس جمهور» را فیلم می‌کند⇔به تهیه‌کنندگی اخوی تهیه‌کننده فیلم «۳ارگانی»

سینماروزان: یوسف حاتمی کیا آقازاده ابراهیم حاتمی کیا که پیشتر آثاری مستند و کوتاه را با حمایت سازمان هنری-رسانه ای اوج ساخته است قصد ساخت اولین فیلم بلند خود را دارد.

به گزارش سینماروزان «مرگ رییس جمهور» مضمون اولین فیلم بلند آقازاده حاتمی کیاست؛ فیلمی که «تریبون» نام دارد و محمدحسین رضوی اخوی محمود رضوی تهیه کننده فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» که از حوزه هنری تا تصویرشهر و فارابی برای تولید آن بودجه گذاشته بودند تولید «مرگ رییس جمهور» را برعهده خواهد داشت.

محمدحسین رضوی هموست که در این سالها مرتب از تلویزیون کار گرفته اما انتقادات عجیبش از رسانه ملی در صفحه اینستاگرامش و حتی ذکر این عبارت که «حالش از تلویزیون به هم می خورد!!» در یکی از پستهایش با واکنش مخاطبانی روبرو شده بود که این گونه کارمندان را بخاطر رفتار دوگانه شان نقد کردند.(اینجا را بخوانید)

طبق قوانین اداره نظارت ارشاد از آنجا که هم آقازاده حاتمی کیا و هم اخوی تهیه کننده 3ارگانی فیلم اولی محسوب می شوند امکان صدور پروانه ساخت سینمایی برای آنها وجود ندارد مگر آن که یا نام حاتمی کیا یا نام محمود رضوی به عنوان تهیه کننده کنار این جوانها بیاید.

اینکه کدام ارگان بودجه تولید «مرگ رییس جمهور» را تأمین خواهد کرد هنوز مشخص نیست. همکاریهای قبلی آقازاده حاتمی کیا با سازمان اوج نام این سازمان را به عنوان گمانه ای جهت حامی مطرح می‌کند و روابط نزدیک اخوی تهیه کننده فیلم با ارگانهای شهری می تواند پای تصویرشهر را به پروژه باز کند.