1

با استعفای عباس صالحی از وزارت ارشاد⇐حسین انتظامی وزیر خواهد شد و اربابی به مدیریت سینما می‌رسد؟

سینماروزان: در روزهای اخیر حرف و حدیثهای فراوانی درباره استعفای عباس صالحی وزیر ارشاد دولت دوم روحانی مطرح شده است. حرف و حدیثهایی که هیچ تکذیبیه مستقیمی را هم از سوی وزیر به دنبال نداشته است ولی روابط عمومی وزارت ارشاد را به واکنش واداشته که این حرف و حدیثها را تکذیب کند.

با این حال قرائن حکایت از آن دارد که عمر وزارت عباس صالحی رو به اتمام است و شاید حتی او اختتامیه فجر را نبیند! اینکه چه شد که صالحی به اینجا رسید نیازمند واکاوی بعدی است ولی آینده وزارت ارشاد و بالاخص سازمان سینمایی در روزهای بعد از استعفای صالحی قابل حدس است.

هیچ بعید نیست حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی که در مدت کوتاه حضورش در سازمان برخلاف سلف خود حرکاتی در جهت خواسته های صنف انجام داد و هم از انحلال موسسه رسانه های تصویری و هم از ادغام بخش بین الملل در جشنواره فجر خبر داد به سرپرستی وزارت ارشاد برسد! صعود انتظامی به وزارت ارشاد بیش از همه همانهایی را خوشحال خواهد کرد که از انحلال موسسه و ادغام بین الملل در فجر ناراحت شده بودند چون کیست که نداند چه بودجه هایی که در چنین ساختارهایی تلف نمیشود!!

محمود اربابی را باید جدی ترین گزینه حضور برای ریاست بعدی سینما دانست. اربابی با سابقه معاونت نظارت در دولت احمدی نژاد، بعد از بازنشستگی حیدریان نیز از گزینه های حضور در سازمان بود ولی این اتفاق نیفتاد. با این حال با خالی شدن سازمان از حضور حسین انتظامی، هیچ بعید نیست که اربابی جای او را بگیرد به خصوص که او سالها در سیکل مدیریتی سینما بوده و با همه افراد چه آنها که زیر نور آفتاب زیست میکنند چه آنها که در سایه، مهره ها را حرکت میدهند، هم هماهنگ است!!