1

باگ بزرگ سمفای اعتدال(!) در بلیت‌فروشی فجر چهلم!

سینماروزان/کیوان بهارلویی: در آستانه بلیت‌فروشی جشنواره فجر چهلم، یکی دیگر از معایب سمفا رخ نمود.

به گزارش سینماروزان، سمفا که با صرف هزینه هنگفت در دولت اعتدال راه افتاد، از همان سال قبل که به‌عنوان مرکزیت مدیریت بلیت فروشی جشنواره معرفی شد با اختلالات بالا روبرو شد‌.

حالا امسال نیز هنوز بلیت فروشی شروع نشده باگی دیگر از سمفا رخ نموده.

در سالهای گذشته امکان خرید سری کامل فیلم‌های جشنواره برای علاقمندان فراهم بود تا مخاطبان پیگیر بتوانند تمام فیلمها را به راحتی در یک سینمای خاص ببینند‌.

ولی با دخالت مجدد سمفا در بلیت فروشی، امسال امکان خرید بلیت سری توسط مخاطبان وجود ندارد!! به این ترتیب مخاطبان باید تک‌تک و یا صرف کلی وقت و هزینه‌کرد جداگانه برای هر بلیت، نسبت به خرید بلیت‌ها اقدام کنند.

اینکه چرا سمفا، قصد دارد چرخ را از نو اختراع کند معلوم نیست! اینکه فردی بتواند تک تک بلیت بخرد، ایرادی ندارد ولی چرا سمفا و با کدام منطق امکان خرید سری بلیت را حذف کرده؟؟

جشنواره فجر در تمام ادوار برگزاری، مخاطبان پیگیری داشته که با خرید سری کامل بلیت فیلم‌ها نسبت به تماشای تمام آثار اقدام می‌کرده‌اند، چرا سمفا به جای تسهیل شرایط فیلم دیدن چنین مخاطبانی، دست‌اندازی بزرگ جلوی روی آنها گذاشته؟؟

فعال کردن فروش تکی بلیت نه تنها منجر می‌شود به اینکه متصلان به بازار سیاه به ناگاه بلیت فیلم‌های خاص و مخاطب‌پسند را بیرون بکشند و آثار گمنام، بی‌مشتری بمانند بلکه باعث می‌شود مخاطبان پیگیر جشنواره، کلی وقت‌شان تلف شود برای ابتیاع بلیت تمام فیلمها.

به نظر می‌رسد دست اندرکاران جشنواره فجر چهلم هرچه زودتر شرایط ترمیم این باگ سمفا را فراهم کنند‌.