1

بالاخره ورود اوج به جشنواره فجر چهلم+عکس

سینماروزان/روح‌الله نشیبا: بالاخره سازمان اوج که از ورود به بخش اصلی جشنواره فجر چهلم بازمانده بوده با یک مستند به بخش جنبی فجر راه پیدا کرد.

به گزارش سینماروزان فهرست فیلم‌های مستند جشنواره فجر چهلم اعلام شد و در میان آنها غلبه حضور با آثار ارگانی است که با حمایت ارگان‌های مختلف از مرکز گسترش و حوزه تا صداوسیما و اوج تولید شده‌اند.

مرکز گسترش با دو فیلم “آن مرد با اتوبوس آمد” و “دبستان پارسی”، مرکز مستند سوره حوزه هنری با “هیچکس منتظرت نیست”، صداوسیما با “احتضار” و “تفنگ برادرم” و سازمان اوج با “سرباز شماره صفر” در بخش مستند حاضر است.
“سرباز شماره صفر” محصول باشگاه استانی رشد اوج در کهگیلویه وابسته به سازمان اوج است و داستانی دردناک دارد از زندگی یک جانباز کربلای چهار که همه اسناد پزشکی از بین رفته.

اوج که نتوانسته بود فیلم “مسیح پسر مریم” که در پایتخت و با هزینه بالا تولید شده بود را وارد بخش اصلی فجر کند حالا از طریق یک جوان شهرستانی به نام محمد سلیمی‌راد که با بودجه‌ای حداقلی یک مستند تراژیک ساخته وارد جشنواره فجر چهلم شده بلکه موفقیت این جوان شهرستانی زمینه‌ای باشد برای تغییر نگرش روسای این سازمان در توجه بیشتر به جوانان دور از مرکز.

فهرست فیلم‌های بخش مستند جشنواره فجر چهلم به شرح زیر است:

–«آن مرد با اتوبوس آمد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «نیما مهدیان» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

–«احتضار» به کارگردانی «حجت طاهری» و تهیه‌کنندگی «حجت طاهری، عبدالخالق طاهری» با حمایت صداوسیما

— «تفنگ برادرم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «کامران جاهدی» با حمایت شبکه زاگرس سیما

— «دبستان پارسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «حسن نقاشی» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

–«سرباز شماره صفر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «محمد سلیمی‌راد» محصول باشگاه استانی رشد اوج در کهگیلویه وابسته به سازمان اوج

— «مشق امشب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «اشکان نجاتی، مهران نعمت‌الهی»

— «هیچکس منتظرت نیست» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «محسن اسلام‌زاده» با حمایت مرکز مستند سوره حوزه هنری

–«یکی از رویاهای من» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «محسن هادی»

احمد ضابطی جهرمی، محمد تهامی‌نژاد، محمدعلی فارسی، مرتضی شعبانی و محمدرضا عباسیان اعضای هیات انتخاب بخش مستند جشنواره چهلم بودند.

مستند سرباز شماره صفر ساخته محمد سلیمی راد
مستند سرباز شماره صفر ساخته محمد سلیمی راد