1

بالاخره نخستین تصویر از “لانتوری” درمیشیان منتشر شد+عکس/از بازیگر "شهریار" تا صدابردار پیشکسوت در تیم بازیگران!

سینماژورنال: رضا درمیشیان فعالیت سینمایی اش را با “بغض” آغاز کرد اما این حواشی مرتبط با “عصبانی نیستم” بود که او را در کانون توجه قرار داد.

به گزارش سینماژورنال انتقاد رسانه های افراطی از “عصبانی نیستم” در جشنواره سی و دوم و ربط بی دلیل این اثر اجتماعی به ماجراهای سیاسی باعث شد این فیلم که یکی از صریح ترین آثار اجتماعی دهه اخیر سینمای ایران است حتی با داشتن پروانه نمایش هم روی پرده نرود.

با این حال درمیشیان اما همچنان فعالیت فیلمسازی خود را ادامه داد و درگیر ساخت سومین فیلمش “لانتوری” شد.

تمایزی برآمده از یکی از اتفاقات اجتماعی سالهای اخیر
“لانتوری” درامی عاشقانه است که البته باز هم صراحت کلام جوانی متولد دهه 60 را دارد اما تنه زنی آن به یکی از اتفاقات ناگوار اجتماعی سالهای اخیر است که آن را متمایز می کند.

درمیشیان سعی کرد حین ساخت این فیلم که فیلمبرداری آن به تازگی و در دکورهایی که برای طراحی نمای داخلی زندان ساخته شده بود، تمام شد، همه چیز را در سکوت خبری پیش ببرد تا حواشی کمتر اذیتش کند.

به همین دلیل بود که وی به هنگام فیلمبرداری حتی یک عکس هم از فیلم منتشر نکرد تا نیمه انتهایی مهرماه.

یادداشت ویژه جیرانی برای “لانتوری”
حالا نخستین تصویر “لانتوری” که قابی از مریم پالیزبان بازیگر اصلی زن آن است از طریق روزنامه “سینما” به سردبیری فریدون جیرانی منتشر شده است.

درمیشیان که سابقه روزنامه نگاری داشته و در مجلاتی مانند “سینما” و “سینماجهان” در کنار چهره هایی چون جیرانی، غلامرضا موسوی و محمدهادی کریمی تلمذ کرده است در سالهای ورود به سینمای حرفه ای نیز دستیاری جیرانی را در آثاری چون”ستاره ها”، “پارک وی”، “قصه پریا” و “من مادر هستم” تجربه کرد و حالا جیرانی نیز علاوه بر عکس یک، یادداشت اصلی روزنامه اش را هم به فیلم سوم درمیشیان اختصاص داده است.

جیرانی در یادداشت خود برای درمیشیان، خوشحالی خود را از ساخت فیلم تازه وی ابراز کرده و اظهار امیدواری کرده که او بتواند فیلمش را بی دردسر و در فضایی دور از سیاست زدگی هم در جشنواره به نمایش درآورد و هم به اکران عمومی درآورد.

مریم پالیزبان در نمایی از "لانتوری"

مریم پالیزبان در نمایی از “لانتوری”

از کاریکاتوریست تا صدابردار پیشکسوت در تیم بازیگران

به گزارش سینماژورنال مریم پالیزبان بازیگر اصلی “لانتوری” را پیش از این در فیلم “نفس عمیق” پرویز شهبازی دیده بودیم.

او که مشغول تحصیل در مقطع دکترای رشته تئاتر در برلین است بعد از “نفس عمیق” در “لرزاننده چربی” محمد شیروانی هم بازی کرد.

“لانتوری” به غیر از مریم پالیزبان، نوید محمدزاده را هم به عنوان بازیگر اصلی دارد و البته باران کوثری را.

جالب اینجاست که اردشیر رستمی کاریکاتوریست و گرافیست وطنی که در سریال “شهریار” نقش این شاعر را بازی کرده بود هم در فیلم ایفای نقش کرده است.

نظام الدین کیایی صدابردار شناخته شده ایرانی دیگر بازیگر غیرمتعارف فیلم است.

حسین پاکدل ، رضا بهبودی ، بهناز جعفری، مهدی کوشکی، نادرفلاح ، ستاره پسیانی، بهرنگ علوی ، بهرام افشاری، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، سجاد تابش و یسنا میرطهماسب دیگر بازیگران فیلمند.