1

بالاخره بغض افخمی شکست…

سینماژورنال: شب تولد حضرت فاطمه(س) و روز تجلیل از مقام مادر و زن مصادف شده بود با حضور بهروز افخمی و همسرش مرجان شیرمحمدی در برنامه “روزگار مادری”.

به گزارش سینماژورنال در این برنامه که با اجرای آرام و معتدل امیرحسین مدرس از شبکه اول سیما روی آنتن می رفت هم افخمی و هم همسرش که این روزها به عنوان کارگردان و نویسنده یک فیلم کم فروش به نام “روباه” را روی پرده دارند، درباره برخی ویژگیهای شخصیتی مادران خویش به صحبت پرداختند.

جالب اینکه هر دو نفر نیز از انرژی بالا و همت عالی مادرانشان گفتند که یک تنه رسیدگی به امور را انجام می دادند.

جذابترین جای این گفتگوها زمانی بود که مدرس از افخمی خواست پررنگترین خاطره از مادرش را بیان کند و افخمی از روزی گفت که مادرش ملکوتی شد.

همان روزی که “گاوخونی” برنده شد مادرم فوت کرد

به گزارش سینماژورنال افخمی با اشاره به همزمانی درگذشت مادر با برنده شدن “گاو خونی” در جشنواره فیلم فجر بیان داشت: یادم می آید همان روزی که “گاوخونی” برنده جایزه از بخش بین الملل جشنواره شد مادرم فوت کرد و من به جای تالار وحدت به بهشت زهرا رفتم.

وی ادامه داد: خاطره تلخ آن روز هیچ گاه از یادم نمیرود و بعدتر وقتی با “گاوخونی” به جشنواره کن رفتیم زمانی که در پاریس بودم اتفاقی برایم افتاد که دیدم را نسبت به مادر عوض کرد.

دیالوگ فیلم دانمارکی حالم را دگرگون کرد

به گزارش سینماژورنال این کارگردان با بغضی که صدایش را گرفته کرده بود در تشریح این اتفاق گفت: در یکی از سینماهای پاریس به تماشای یک فیلم دانمارکی نشسته بودم؛ فیلمی از کارگردانی به نام “کارل تئودور درایر”. در جایی از فیلم دیالوگی شنیدم با این مضمون که “حضور مادر در زندگی پسران بعد از مرگ مادر بیشتر میشود” و همین جمله بود که بدجوری حالم را دگرگون کرد.

اشکها سرازیر شد…

بهروز افخمی به اینجا صحبتهایش که رسید دیگر بغضش ترکید و اشکهایی از گوشه چشمش سرازیر شد و خطاب به مجری برنامه “روزگار مادری” گفت: شما که مادر دارید و انشاا.. سالهای سال سایه مادر بالای سرتان باشد معنای این جمله را درک نمی کنید اما من می فهمم حضور پررنگ مادر بعد از مرگش در زندگی پسر یعنی چه.