1

یک ادعای تازه درباره حمایت سازمان ارزشی اوج از «پایتخت»⇐سیروس مقدم: «وفاق ملی» باعث شد از ما حمایت کنند

سینماروزان: حضور سازمان هنری رسانه ای اوج به عنوان سرمایه گذار تولید فصل پنجم سریال «پایتخت» سبب ساز آن شده است که مدام رسانه های مختلف درباره ربط این سازمان ارزشی با این سریال از محسن تنابنده و سیروس مقدم بپرسند و در این رهگذر مدام هم حرفهای تازه ترین شنیده شود.

به گزارش سینماروزان پیشتر تنابنده از سفارش قبول نکردن از اوج سخن گفته بود(اینجا را بخوانید) و سیروس مقدم از اینکه «پایتخت5» اوج پسند است حرف زده بود.(اینجا را بخوانید)

حالا و در تازه ترین گفتگوی سیروس مقدم که با «شرق» انجام شده او باز هم درباره اوج طرف پرسش قرار گرفته و این بار مقدم گفته چون سناریویش از وفاق ملی می گوید اوج از آن حمایت کرده است. مقدم گفته است: با توجه به شرایط مالی سازمان صداوسیما، ساخت «پایتخت5» تقریبا امری نشدنی بود. بنابراین یا باید ساخته نمی‌شد یا راهی برای تأمین هزینه‌هایش پیدا می‌کردیم. برهمین‌اساس با مؤسسه اوج وارد مذاکره شدیم و قرار شد تا این مؤسسه به‌عنوان حامی مالی در ساخت این مجموعه، مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داده است: خب، طبیعی است هر نهادی به محض مشارکت و حمایت مالی، توقعات خودش را دارد و خوشبختانه در مورد «پایتخت ٥» این اتفاق نیفتاد، چراکه قصه فصل جدید «پایتخت» به‌گونه‌ای است که اساسا نمی‌توان سفارشی درباره روایت قصه داشت. قصه این فصل عمومیت دارد و همه آدم‌ها می‌توانند سهمی در قصه داشته باشند. شاید تعریف درست‌تر قصه این فصل این‌طور است که «پایتخت» را با همان آدم‌های سابق می‌بینیم؛ خانواده‌ای با مجموعه‌ای از رفتارها و ارتباط‌های خاصی که بینشان است، اما این‌بار اتفاقاتی می‌افتد که قصه همان آدم‌ها به وفاق ملی کمک می‌کند.

مقدم افزوده است: شاید این وفاق ملی در چارچوب اهداف مؤسسه اوج هم می‌گنجد که از طرح استقبال کرد و حاضر شد از پروژه حمایت مالی کند و چیزی به‌عنوان سفارش یا دستور در تغییر فیلم‌نامه نداد.