1

بازیگر نقش اصلی سریال “موسی(ع)” انتخاب شد/نمایش کامل چهره حضرت موسی(ع) در این سریال

سینماژورنال: جمال شورجه کارگردان سینمای ایران که بعد از درگذشت فرج ا.. سلحشور وظیفه کارگردانی سریال “موسی(ع)” به وی سپرده شده است از انتخاب یک بازیگر ناشناس برای نقش اصلی این سریال خبر داد.

به گزارش سینماژورنال جمال شورجه تیم بازیگران این سریال را ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی اعلام کرد و به “میزان” گفت: این بازیگران ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی خواهند بود. در مورد نقش حضرت موسی (ع) بازیگری ناشناس را انتخاب کرده ایم و چهره حضرت در این مجموعه دیده خواهد شد. این موضوع از سوی مراجع تقلید و معاونان سیما تایید شده که در مورد نشان دادن چهره پیامبران منهای پیامبر بزرگوار اسلام مشکلی نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای انتخاب بازیگران ما کارگروهی را انتخاب می کنیم و این کارگروه از میان چهره های ایرانی و خارجی انتخاب خواهند نمود. و بازیگران از کشورهای عربی مثل سوریه، لبنان و مصر که بازیگران مطرحی دارند انتخاب خواهد شد.

مشغول تولید آرت بوک هستیم

شورجه با اعلام گذراندن مرحله پیش از پیش تولید پروژه “حضرت موسی (ع)”  گفت: در حال حاضر به تولید آرت بوک مجموعه و همین طور بازنویسی فیلمنامه و اعمال اصلاحاتی که تلویزیون و حجت الاسلام مهدی طائب به عنوان ناظر محتوایی فیلمنامه درخواست داشته اند می پردازیم.

وی ادامه داد: فیلمنامه اثر متعلق به سیما فیلم بوده و قرارداد اثر را مرحوم سلحشور با تلویزیون بسته بودند. طبق نظراتی که سیما داشتند بر این فیلمنامه، این نظرات باید اعمال می شد و ما ناگزیر به اعمال آنها هستیم.

وی افزود: این مراحل توسط منصور براهینی و حجت الاسلام رضا مصطفوی در حال انجام بوده و من در کنار پانزده نفر دیگر در تهیه آرت بوک به آقای شیخ انصاری کمک می کنم. در تمامی دنیا هم فیلم ها به همین صورت تولید می شوند، در ابتدا آرت بوک تولید شده و بعد از آن مراحل بعدی پیگیری می شود. ما قبل از تولید اثر به یک کتابچه جامع تولید دست خواهیم یافت.

سه نسخه سینمایی از کار بیرون می کشیم

شورجه از آماده نمودن این پروژه در دو مدیوم سینما و تلویزیون خبر داد و افزود: این سریال حدوداً بین 50 تا 55 قسمت بوده که احتمالاً حداقل سه نسخه سینمایی از این کار خارج می شود. ما به شدت به دنبال اکران بین المللی سه نسخه سینمایی اثر هستیم تا بتوانیم جهان را با فرهنگ اسلامی و ایرانی کشورمان به خوبی آشنا کنیم.

وی در مورد شروع ساخت سریال ادامه داد: انشالله اگر بتوانیم مساله بودجه تولید فیلم را حل کنیم، احتمالاً اوایل سال آینده این کار کلید خواهیم زد. کارگردان اصلی این مجموعه خود من هستم و امیرشهاب اسماعیلی رأس گروه کارگردانی را بر عهده دارد.