1

بازیگر نقش اصلی سریال “حضرت موسی(ع)” کیست؟

سینماژورنال: در حالی که با درگذشت فرج ا.. سلحشور کار ساخت سریال “حضرت موسی(ع)” که سلحشور فیلمنامه اش را به پایان برده بود به جمال شورجه سپرده شده است این کارگردان سینمای ایران از این گفت که نقش اصلی این سریال را یک ستاره بازی نخواهد کرد.

به گزارش سینماژورنال شورجه در حاشیه مراسم گرامیداشت مرحوم فرج‌ا.. سلحشور در زنجان با اشاره به اقدامات خود در حوزه ساخت آثار سینمایی، تصریح کرد: در حال حاضر، پیگیری ساخت مجموعه حضرت موسی (ع) هستیم که در صورت ساخت انقلابی در حوزه سینما ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنوز زمان شروع ساخت این مجموعه مشخص نشده است و در صورت عقد قرارداد و مشخص شدن بودجه کار ساخت آغاز می‌شود.

یک فرد ناشناس نقش حضرت موسی(ع) را بازی خواهد کرد

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخاب شخص خاصی برای نقش بازیگر حضرت موسی (ع) اظهار کرد: هنوز بازیگر خاصی را برای نقش حضرت موسی (ع) در نظر نگرفته‌ایم و به قطع یقین شخص انتخابی از ستاره‌ها و اشخاص مطرح نبوده و یک فرد ناشناس را برای این نقش انتخاب خواهیم کرد.

شورجه گفت: استفاده از چهره ناشناس در چنین کارهایی بنایی است که خود مرحوم فرج‌ا.. سلحشور آن را پایه‌گذاری کردند و خوشبختانه این امر تأثیر خوبی نیز در سینما داشته و موجب رشد و نمو آن شده است.

از چارلتون هستون تا کریستین بل

به گزارش سینماژورنال پیش از این در سینمای دنیا و در آثاری نظیر “ده فرمان”(1956) و “هجرت: خدایان و پادشاهان”(2014) به ترتیب “چارلتون هستون” و “کریستین بل” ایفاگر نقش حضرت موسی(ع) بوده اند.

“برت لنکستر” در سریال چند قسمتی “موسی قانون‌گزار”(1974) نقش این پیامبر را بازی کرد. در فیلم “تاریخ جهان قسمت اول”(1981) نیز “مل بروکس” نقش حضرت موسی(ع) را بازی کرده بود.

حالا باید منتظر ماند و دید بازیگر ایرانی نقش حضرت موسی(ع) در سریالی به همین نام چه کسی خواهد بود.