1

بازیگر “مزد ترس” بیان کرد⇐کرونا، اغلب هنرمندان را خانه‌نشین کرده!!/سریال‌مان روی آنتن رفته ولی همچنان از دستمزد خبری نیست!/هرآنچه به عنوان پس‌انداز داشته‌ایم خرج هزینه‌های زندگی کرده‌ایم!!/ چرا نباید در این یک سال کرونایی برای هنرمندان مستمری دائمی تعیین می‌شد تا لااقل ماهانه اقلام ضروری زندگی خود را دریافت کنند؟/مدعی توزیع هنرکارت هستند ولی تقریبا هیچ کدام از هنرمندان هنرکارت به دستشان نرسیده!!/به ما بگویند بالاخره چه زمانی این هنر کارت به دستمان میرسد؟/آیا هنرکارت را هم نگه داشته اند تا دم انتخابات و به عنوان یک دستاورد انتخاباتی ارائه کنند؟؟/میلیاردها تومان صرف برگزاری جشنواره‌ها در دل کرونا شده ولی برای بدنه هنرمندان، بودجه ندارند!!/حالا باید دستمان را روبه آسمان دراز کنیم و منتظر امدادهای غیبی باشیم!؟

سینماروزان: هنوز تعدادی از اقساط سریالی که اوایل سال بازی کردم را هنوز دریافت نکرده ام و هرگاه که پیگیر میشویم ما را به موقعی که بودجه بگیرند حواله میدهند!

به گزارش سینماروزان مینا نوروزی بازیگر باسابقه تلویزیون با بیان مطلب فوق به جوان گفت: یک زمان است که بازیگر بیکار است و گله ای هم ندارد از بدحسابی ولی وقتی سر کار میرویم و با انرژی بسیار و حتی در دل کرونا می‌کوشیم برای ارائه بهتر کار چرا باید گرفتار بدحسابی شویم.

بازیگر سریال خاطره ساز “مزد ترس” ادامه داد: درست است که تلویزیون کوشیده به نوبه خود با روشن نگه داشتن چراغ سریال سازی هم مخاطب را سرگرم کند و هم برای گروهی اشتغال ایجاد نماید ولی درنهایت اگر بدحسابی در تولید باشد عوامل بدبین میشوند.

این بازیگر تاکید کرد: مشکلات کمبود بودجه ای وجود دارد و چیز تازه ای نیست ولی بالاخره بعد از این همه سال باید به قاعده ای برای پرداخت دستمزد عوامل برسند. قاعده ای که هیچ کس از آن تخطی نکند و تا ریال آخر دستمزد عوامل را بدهند.

بازیگر “شاخ گاو” و “باد در علفزار می پیچد” با ابراز گلایه از بی توجیها به هنرمندان گفت: مثل اغلب مردم زندگی هنرمندان در این یک سال اخیر دچار مشکلات جدی شده است و اغلب هنرمندان خانه نشین شده اند و همه ما هرآنچه به عنوان پس انداز و اندوخته داشته ایم خرج هزینه های زندگی کرده ایم و در ادامه باید دستمان را روبه آسمان دراز کنیم و منتظر امدادهای غیبی باشیم!!

بازیگر “قطار ابدی” و “سیمرغ” تاکید کرد: جز وعده و وعید از مدیران چیزی نشنیده ایم. همه سهم هنرمندان سینما از کمکهای معیشتی یک سبد کالا بود که ماه رمضان در یافت آباد توزیع شد و آن هم به نحوی که واقعا زیبنده نبود. چرا نباید در این یک سال کرونایی برای هنرمندان مستمری دائمی تعیین میشد تا لااقل ماهانه اقلام ضروری زندگی خود را دریافت کنند؟ هنرمندان مدتهاست بیمه بیکاری ندارند و تازه در ماههای پایانی دولت است که مدعی حل بیمه بیکاری شده اند ولی نمی گویند این بیمه بیکاری چگونه حل شده که شامل حال هیچ هنرمندی نشده. یا مدعی توزیع هنرکارت هستند ولی تقریبا هیچ کدام از هنرمندان هنرکارت به دستشان نرسیده. به ما بگویند بالاخره چه زمانی این هنر کارت به دستمان میرسد؟ آیا هنرکارت را هم نگه داشته اند تا دم انتخابات و به عنوان یک دستاورد انتخاباتی ارائه کنند؟؟

این بازیگر با ابراز امیدواری نسبت به تلاشهای بیشتر برای حل مشکلات هنرمندان سینما و تلویزیون اظهار داشت: گاهی می بینیم یا می شنویم که میلیاردها تومان صرف برگزاری جشنواره هایی شده که اصلا در دوران کرونا ضرورتی برایشان نیست ولی به هنرمندان که میرسند بودجه ندارند. امیدوارم الان که در نزدیکی شب عید هستیم کاری کنند که اسراف کمتر شود و به جایش به وضع زندگی هنرمندان برسند.

مینا+نوروزی
مینا+نوروزی