1

بازیگر “مرگ ماهی” ۱۲ روز زیر ملحفه بود اما یک ریال هم دستمزد نگرفت!!!

رابعه مدنی بازیگر نقش مادری مرحوم در “مرگ ماهی” از این گفته که هرچند حدودا 12 روزی زیر ملحفه سفید حضور داشت تا نماهای مربوط به حضور وی فیلمبرداری شود اما بواسطه این ایفای نقش حتی یک ریال هم دستمزد نگرفته است!

سینماژورنال/نازنین شادپی: رابعه مدنی بازیگر پیشکسوت سینما که به داشتن قلبی رئوف در میان اهالی سینما شهرت دارد در تازه ترین فیلم روح الله حجازی با عنوان “مرگ ماهی” به ایفای نقشی به شدت خاص پرداخته است؛‌ نقش مادری مرحوم که در تمامی فیلم زیر ملحفه سفیدی حضور دارد که رویش کشیده شده!‌ تنها سکانسی که تصویری از وی می بینیم نیز به هنگام قرار دادن پیکر مادر در قبر است که دورنمایی از چهره ایشان می بینیم!

رابعه مدنی با اشاره به اینکه نقش اش در تدوین کم شده به سینماژورنال گفت: نقش من به عنوان مادر در فیلم نامه کمی بلند تر بود اما روح ا.. حجازی تشخیص داد که باید نقش من کاسته شود. سکانس پایانی در قبر را هم به اصرار خودم بازی کردم، در ابتدا حجازی نگران من شد و میخواست این نما را طور دیگری بگیرد اما گفتم می خواهم فیلم باورپذیر باشد پس باید در قبر قرار بگیرم تا حس واقعی را به مخاطب القا کنم.

12 روز زیر لحاف بودم

وی در پاسخ به این سوال که تمامی سکانس های مادر خودش بوده یا ماکت بیان داشت: من 12 روز برای بازی در فیلم حضور داشتم؛‌ 12 روز را برای ایفای نقش مادری که ملحفه سفید به رویش کشیده اند رفتم و بعد کارگردان نگران وضع جسمی و تنفسی من در زیر محلفه شد و از آن روز به بعد یک مجسمه به جای من قرار دادند!!!

در یکی از نماها قلقلکم می آمد

این بازیگر شوخ طبع در ادامه افزود: در نمایی که دختر کوچکم با دست من بازی می کند و شعری کودکانه می خواند چند برداشت داشتیم چرا که قلقلکم می آمد و خنده ام می گرفت و در نهایت مجبور شدیم این نما را با فاصله گرفتن از کف دست بگیریم.

یک ریال هم پرداخت نشد

مدنی درباره اینکه آیا برای حضور در نقش جسد یک مادر دستمزد هم گرفته است یا نه به سینماژورنال اظهار داشت: من برای بازی در این فیلم هیچ پولی دریافت نکردم و افتخاری در کار حضور یافتم. طرف قراردادم هم چیزی را بابت این حضور افتخاری به من نداد که البته گله ای هم ندارم.