1

بازیگر “مرد هزارچهره” و “شهرزاد” مطرح کرد⇐نزدیک به۲۷ سال است که بازیگری میکنم و هنوز موقع دروی من نرسیده است ولی یک بازیگر زن ۲۴ ساله دستمزد چندصدمیلیونی میگیرد!/همان پول اندک امثال ما را هم به بهانه کمبود بودجه نمیدهند!/اگر پول نیست چرا در برخی پروژه ها، میلیاردی بریز و بپاش میکنند؟؟/ پولی که در فلان پروژه خرج میشود از آفریقا که نیامده! پول همین مملکت است! پس چرا مدام از عمل به تعهدات مالی سرباز میزنند؟/در دولت دهم به طور متوالی چکهایی که از سه پروژه مختلف داشتم برگشت خورد و از مراجعه به مدیران صنفی هیچ نتیجه ای نگرفتم/همان زمان وقتی به دفتر احمدی نژاد رفتم با یک پیگیری چندروزه دستمزدم را پرداخت کردند!!/این معنایی دارد جز آن که اگر نظارتهای قوی از بالا وجود داشته باشد تهیه کنندگان جرأت بدحسابی نخواهند داشت؟!

سینماروزان: گرفت و گیرهای معیشتی اهالی سینما و تلویزیون فارغ از همه کمبودهای صنفی یک دلیل مهم هم دارد و آن نیز بدحسابیهایی است که از سوی برخی تهیه کنندگان صورت میگیرد.

به گزارش سینماروزان ساقی زینتی بازیگر زنی که سالهاست تجربه بازیگری در نقشهای مکمل دارد و از “دنیای شیرین دریا” و “مرد هزارچهره” تا “شهرزاد” ایفای نقش داشته در اظهاراتی برای “جام جم” به گلایه از بدحسابیهای دامنگیر سینما و تلویزیون و حتی شبکه خانگی پرداخته است.

متن اظهارات این بازیگر را بخوانید:

عمل به تعهدات مالی مدتهاست که در مراودات میان بازیگران و تهیه کنندگان جدی گرفته نمیشود؛ فرقی هم نمیکند که در مدیوم سینما کار کنید یا تلویزیون یا حتی شبکه خانگی. متاسفانه عمل به تعهدات را جدی نمی‌گیرند و همین باعث بدبینی بازیگران میشود. بهانه همه شان هم این است که پول نیست، تورم زیاد است، نقدینگی اندک است! ولی نمیگویند اگر پول نیست چرا در برخی پروژه ها، میلیاردی بریز و بپاش میکنند؟؟ به هر حال پولی که در فلان پروژه خرج میشود از آفریقا که نیامده! پول همین مملکت است! پس چرا به همه نمیرسد؟

27 سال است که بازیگری میکنم و هنوز موقع دروی من نرسیده است اما یک بازیگر زن 24 ساله نورس دستمزد چندصدمیلیونی میگیرد؟ چرا؟ جز این است که بازیهای پشت پرده است که همه چیز را پیش میبرد؟ من که در برابر پیشکسوتان بازیگری عددی نیستم. چند پیشکسوت داریم که سالهاست خانه نشین شده اند؟

شاید باورتان نشود در همان سریال سه فصلی پربریز و بپاش که برای شبکه خانگی تولید شد به عنوان بازیگر حاضر بودم و دیدم که چه پولهایی که ردوبدل نشد. شخص خودم ولی پوستم کنده شد تا دستمزدم را از این کار بگیرم.

این ماجرای عدم برآورده شدن تعهدات مالی سالهاست که جریان دارد و متأسفانه برخورد ضربتی با بدحسابان را نمی بینیم.

یادم است در دولت دوم احمدی نژاد به طور متوالی چکهایی که از سه پروژه مختلف داشتم برگشت خورد و از مراجعه به مدیران صنفی نتیجه نگرفتم و حتی تهدید به خودسوزی کردم ولی نه از ارشاد و نه خانه سینما کسی دستم را نگرفت؛ این شد که مستقیما به دفتر رییس جمهور وقت رفتم و آنجا بود که با یک پیگیری چندروزه دستمزدم را پرداخت کردند!! همان زمان یکی از دوبلورها هم با مراجعه به دفتر ریاست جمهوری دستمزدهای معوقه اش را گرفت.

این معنایی دارد جز آن که اگر نظارتهای قوی از بالا وجود داشته باشد تهیه کنندگان جرات بد حسابی نخواهند داشت ولی افسوس که این روزها نظارتها جدی نیست و صنوف هم سعی دارند همه چیز را با حکمیت حل کنند و نتیجه اش عدم احقاق حق امثال ماست. همین حالا از دو تهیه کننده طلبکارم و نمیدانم بالاخره به دستمزدم میرسم یا نه؟؟!! نظارتی لازم است برای بهبود اوضاع.