1

بازیگر مبتلا به ام.اس: خانه سینما فقط موقع دریافت مالیات به سراغ ما می‌آید

سینماژورنال: در حالی که اخیرا خبری آمد مبنی بر اینکه مدیرعامل خانه سینما و چند تن از همراهان وی به پویش حمایت از تعدادی کودک بدسرپرست پیوسته‌اند اما بدنه صنف سینما همچنان از نداشتن سرپرستی که مواقع گرفتاری به دادش برسد، در رنج است!!

به گزارش سینماژورنال ماههاست که بخش عمده صنف سینما درباره فقدان بیمه جامع درمانی سینماگران گلایه می کنند و متأسفانه کمترین توجهی از سوی سران صنف به این ماجرا نمی‌شود.

بهناز جعفری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که اخیرا ماجرای ابتلایش به بیماری ام.اس را فاش کرده بود(اینجا را بخوانید) تازه ترین چهره ایست که گلایه از اوضاع ناکارآمد بیمه درمانی سینماگران اشاره کرده است.

هرگز در این سالها احساس نکرده ام صنفی دارم که حامی من است

جعفری درباره اینکه آیا در مدت بیماری خانه سینما حامی اش بود به “فیلم” گفته است: اصلا! سهم من از خانه سینما فقط یک کارت و شماره عضویت است.

وی ادامه داده است: از خانه سینما فقط موقع دریافت مالیات و… سراغ ما می آیند. نمی خواهم قدرناشناسی کنم اما هرگز در این سالها احساس نکردم خانه ای صنفی دارم که حامی من است.

سلامت هنرمندان کمترین دغدغه دولتمردان است

بازیگر آثاری همچون “خانه ای روی آب”، “حوالی اتوبان” و “خشم و هیاهو” در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارشاد به او کمکی نکرده است بیان داشته است: ابدا! فقط از جانب دوستانم حمایت می شوم. دوستانم حتی آنها که خارج از ایران هستند در این مدت بی دریغ کمک کردند. وقتی برای آقای کیارستمی که در پروسه درمان بیماری ایشان آن همه اتفاق ناخوشایند می افتد من که دیگر توقعی ندارم.

وی ادامه داده است: این نشان می دهد که سلامت هنرمندان کمترین دغدغه دولتمردان است. پس من اصلا نمی توانم انتظار داشته باشم. هیچ وقت هم انتظار نداشتم از سمت دولتمردان حمایت شوم. همین که مردم ابراز دوستی می کنند و آرزوی سلامتی دارند کافیست.