1

بازیگر “قلب یخی” روحانی شد!+عکس

سینماژورنال: یک دهه قبلتر نه حضور روحانیون در آثار سینمایی و تلویزیونی چشمگیر بود و نه بازیگران زیادی را داشتیم که بتوانند کاراکتر یک روحانی را بدون کلیشه های رایج تصویرسازی کنند.

به گزارش سینماژورنال در سالهای اخیر اما به واسطه حضور فعالتر روحانیون در جشنواره ها و همایشهای سینمایی و حتی عرصه تولید سینما، تعامل بهتری میان آنها و اهالی سینما و تلویزیون فراهم شده است.

نتیجه این تعامل آن است که هم بلحاظ کاراکتر این طیف اجتماع ایران جایگاه پررنگتری در محصولات تصویری پیدا کرده اند و هم بازیگران مختلف سینمای ایران سعی می کنند با ایفای کاراکتر روحانی جلوه هایی تازه از توانایی هنری خویش را نشان دهند.

ایفای نقش روحانی توسط رفیق شفیق کارگردان

در تازه ترین مورد علی قربان زاده بازیگری که در اواخر دهه هفتاد یکی از چهره های سینمای جوانانه پسند بود در “نهنگ عنبر” نقش یک روحانی را ایفا کرده است.

قربان زاده که در سالهای اخیر در سینما کم کارتر شده و فقط در آثاری که رفیق قدیمی اش سامان مقدم کارگردانی میکند ایفای نقش دارد با گریمی متفاوت که در نگاه اول اصلا تصویر او را بخاطر نمی آورد نقش یک روحانی را بازی کرده است.

نهنگ عنبر
علی قربان زاده در قامت روحانی در “نهنگ عنبر”

این روحانی در مقطعی از فیلم در برابر “ارژنگ صنوبر” کاراکتر اصلی قرار گرفته و البته در فضایی مابین شوخی و جدی نقشی اثرگذار در زندگی این کاراکتر بازی می کند.

قربان زاده پیش از “نهنگ عنبر” در مجموعه های “قلب یخی”، “شمس العماره” و البته فیلم “یه عاشقانه ساده” ایفای نقش کرده بود.