1

میترا حجار ممنوع‌الورود شد!+عکس

سینماژورنال: میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون  زمانی تا همکاری با بهرام بیضایی در “سگ کشی” پیش رفت اما در سالهای بعد روندی رو به نزول را در سینما طی کرد و علیرغم پرکاری نتوانست نقشهای به یادماندنی خلق کند.

به گزارش سینماژورنال این بازیگر که اخیرا در یک فیلم کم‌فروش از محصولات انجمن دفاع مقدس با عنوان “دلتنگیهای عاشقانه” در نقش همسر شهید منوچهر مدق ظاهر شده بود، در تازه ترین گفتگویش ادعا کرده صداوسیما او را ممنوع الورود کرده است.

حجار درباره دلایل فاصله گرفتنش از تلویزیون به “صبا” گفته است: به دلیلی که نمی دانم چیست تلویزیون سه چهار سال است که ورود من را به سازمان ممنوع کرده است.

وی در توصیف ممنوع الورود بودن بیان داشته است: يك روز صبح که من برای بازی در یک فیلم سینمایی به شهرك غزالي رفتم از ورود من جلوگيري كردند و گفتند از تاریخ هفده شهریور آن سال ممنوع الورود هستم. خيلي كنجكاو بودم كه بدانم چرا؟ گفتند که باید به حراست سازمان بروم ولی حراست داخل خود سازمان است و نمی شود وارد سازمان شد.

نه مهمانی رفته ام و نه دست از پا خطا کرده ام

وی ادامه داد: به نظر می رسد آنها با این کارشان به نوعی انسان را سنگ قلاب می کنند و برای من خیلی دردناک است که تلویزیون چنین دیدگاه و موانعی برای هنرمندان دارد. ضمن این که من هیچ کاری نکرده بودم ؛ نه مهمانی رفته ام و نه دست از پا خطا کرده‌ام. به همین خاطر من هم دو سه سالي ست كه تلویزیون نمی بینم و با ممنوع الورود كردن تلوزيون به خانه ام این رابطه را دو طرفه کرده ام.
حجار افزود: صدا و سیما خیلی سیستم غلطی دارد و نتیجه آن را هم می بینیم که دیگر مثل سابق مخاطب ندارد حتي کسانی که اخبار را دنبال می کنند آن را از شبکه های دیگر می بینند. البته تك برنامه هایی مثل «ماه عسل» يا «خندوانه» هستند که مردم آن ها رامی بینند اما با این حال مخاطب امروز تلویزیون اصلا قابل قیاس با مخاطب شبکه‌های خارجی نیست، این واقعیت است و باید این را بپذیریم.
دلتنگیهای عاشقانه
میترا حجار و محمدرضا فروتن در نمایی از “دلتنگیهای عاشقانه”