1

بازیگر زن جوان سینما خطاب به بازیگر “رسوایی”: شما واقعا بازیگرید؟

سینماژورنال/مارتا ثنایی: ضیافت شام رونمایی پوستر جشنواره شهر به مانند تمامی اتفاقات سینمایی مملکت ما در کنار اصل، حواشی جذاب خود را هم داشت.

به گزارش سینماژورنال در جای جای مراسم بودند چهره هایی از حلقه مدیریتی یا بازیگری سینمای ایران که حین گپ زدن با یکدیگر هرازگاه سخنانی مطایبه آمیز هم میان شان رد و بدل می شد.

یکی از این مطایبه ها در میزی رقم خورد که یک طرف آن اسماعیل خلج بازیگر پیشکسوت ایرانی حضور داشت و در نقاط دیگر میز یک بازیگر زن جوان سینما، یک شاعر، یک مدیر فرهنگی، یک نقاش و یک هوادار فوتبال حضور داشتند. البته شخصیت هفتمی هم در این میز کنار بازیگر زن جوان حضور داشت که نامش را نبریم بهتر است!

بازیگر پیشکسوت تا توانست از هنرهای دیگرش گفت

تقریبا در تمام طول مراسم شام این اسماعیل خلج بازیگر آثاری چون “رسوایی” و “پذیرایی ساده” بود که سعی می کرد با بیانی طنزآلود از هنرهای دیگرش و از جمله شاعری و نقاشی سخن گوید. ایشان حتی در بخشی از مراسم کتاب شعرش را از کیفش درآورده و به بانوی نقاشی هدیه داد که مقابلش نشسته بود.

در این مدت آن بازیگر زن جوان سینما و تلویزیون ایران که مدتی با گروه تئاتری آتیلا پسیانی همکاری داشت نیز کاملا ریزبینانه سخنان خلج را رصد می کرد و سعی می کرد هرازگاه نیز نکته ای را با طعنه ای هوشمندانه طرح کند.

ببخشید شما واقعا بازیگرید؟

با این حال نقطه اوج دیالوگهای این میز زمانی شکل گرفت که ضیافت شام به نیمه های خود رسیده بود و در اینجا به ناگاه این بازیگر زن جوان که مرتب از خلج درباره تواناییهایش در نقاشی و شاعری شنیده بود با بیانی جدی رو به وی گفت: ببخشید شما واقعا بازیگرید؟

به گزارش سینماژورنال در این لحظه لبخند بر لبان اسماعیل خلج ماسید و وی به بهانه قدم زدن از پشت میز بلند شد و خطاب به بازیگر جوان گفت: از شاعری که آن سوی میز نشسته درباره فعالیتهای من بپرسید!

در این هنگام دیگر حاضران سر میز و از جمله آن شخص هفتم سعی زیادی کردند که جلوی خنده توأم با شگفتی خود را بگیرند که البته اغلب نیز ناموفق بودند.

تذکر هوشمندانه یک جوان به یک پیشکسوت

هرچند خلج از سخنان این بازیگر روی ترش کرده بود اما تنها قدری تأمل بر سخنان این بازیگر زن جوان کافی بود تا دریابید وی خواسته است ولو شده به شوخی به همکار پیشکسوتش این تذکر را بدهد که وقتی در محفلی عمومی حاضر می شود بجای صحبت مکرر از تواناییهای شخصی خویش بد نیست زمانی را هم اختصاص دهد برای شنیدن سخنان طرف مقابل.

این بازیگر زن جوان بی پرده پوشیهای موسوم با جسارت و البته محترمانه حرفش را طرح کرد.

با این حال مشکل آنجاست که اغلب پیشکسوتان ما از چنین جسارتهایی خوششان نمی آید و ترجیح می دهند جز مدح خویش نشنوند. در مورد بازیگر “رسوایی” هم چنین قضیه ای صدق می کرد و همین شد که قدم زدن در جایی دور از میز را به پاسخگویی ترجیح داد.