1

بازیگر اصلی “ماه تی تی” میرباقری مشخص شد⇐امیر جدیدی به‌جای فریبرز عرب‌نیا

سینماژورنال: حدودا ده ماه پیش بود که خبر تولید سریال “ماه تی تی” برای شبکه خانگی اولین بار در سینماژورنال منتشر شد.(اینجا را بخوانید) در آن برهه زمانی صحبت بر این بود که رضا عطاران و مهناز افشار که در آن زمان به خاطر فروش بالای “نهنگ عنبر” در کانون توجه قرار داشتند نقشهای اصلی این سریال را ایفا کنند.

به گزارش سینماژورنال با این حال به مانند تمامی پروژه های سینمایی یا تلویزیونی که درصد حضور گزینه های مطلوب کارگردان 50-50 است عطاران به حضور در این سریال رضایت نداد تا داوود میرباقری به سراغ فریبرز عرب نیا برود و پیشنهاد همکاری را به او ارائه کند.

عرب نیا بنا بود نقش یک سردار ایرانی را بازی کند؛ سرداری که در دوران حمله مغول به ایران به ناگاه طلسم شده و در دوران معاصر از طلسم درمی‌آید!!!  با این حال عدم توافقات مالی سبب ساز آن شد که وی از کار کنار گذاشته شود و آن طور که “تماشاگران امروز” خبر داده حالا امیر جدیدی بازیگر جوان سینماست که جایگزین وی شده است و نقش این سردار را بازی خواهد کرد.

گویا عرب نیا برای حضور در این سریال ماهانه رقمی بین 200 تا 250 میلیون تومان را طلب کرده بود و از آنجا که شرایط تخصیص این رقم فراهم نبوده از پروژه کنار رفته و حالا امیر جدیدی جوان و باانرژی با رقمی ماهیانه حدودا بین 80 تا 100 میلیون به پروژه پیوسته است.

ساره بیات نقش مقابل جدیدی را ایفا می کند

امیر جدیدی که به تازگی “اژدها وارد میشود” با بازی او وارد شبکه نمایش خانگی شده است و البته “من” را هم روی پرده دارد، این روزها مشغول بازی در “قاتل اهلی” مسعود کیمیایی است و پس از آن شرایط همکاری با “ماه تی تی” را پیدا خواهد کرد.

نقش مقابل جدیدی در “ماه تی تی” را هم ساره بیات ایفا خواهد کرد؛ بازیگری که بعد از “جدایی نادر از سیمین” مرتب نقش زنان درمانده اجتماع به او واگذار شده و حالا شاید در نقش تازه اش ساختارشکنی کند.

تصویرسازی حمله مغول

میرباقری تصمیم دارد بخش هایی از اتفاقات دهشتناکی که در جریان حمله مغول به ایران رخ داد را با ترکیب فیلمبرداری زنده و سی.جی.آی بازسازی کند اما فضای کلی کار بیشتر در حال و هوای طنز می گذرد به خصوص زمانی که کاراکتر اصلی به روزگار معاصر می آید و مسایل اجتماعی را مطرح می کند.