1

بازيگر نقش هاشمی‌رفسنجانی در سريال «معماى شاه»⇐كتاب بايد در سبد خريد خانواده‌ها باشد/مطالعه روى فن بیان به شدت تأثيرگذار است

سینماروزان: حسين باقريان بازيگر نقش هاشمى رفسنجانى در سريال «معماى شاه» خواستار حضور كتاب در سبد خريد خانواده ها شد.

حسين باقريان بازيگر سريال «معماى شاه» با اعلام اينكه دنیای مدرن نیاز انسان ها را نسبت به دنیای سنتی تغییر داده و به همان اندازه نیز توجه به کتاب و کتابخوانی هم متفاوت شده است، گفت: اینکه بخواهیم مردم به کتابفروشی ها مراجعه کنند و با این روش کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند بخشی از واقعیت است، زیرا امروزه به سبب پیشرفت تکنولوژی تعداد زیادی ازکتاب ها در فضای مجازی وجود دارد و مردم هم از آنها استفاده می کنند به همین دلیل در کنار اهمیت دادن به کتابگردی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، باید به نشر الکترونیک هم توجه داشت.

اين بازيگر ادامه داد: با وجود اینکه کتاب کاغذی و فیزیکی از زمان های گذشته وجود داشته و در سنت دیرینه و کهن فرهنگ ما ریشه دارد باید جایی هم برای کتاب های مجازی باز کرد و در کنار کتابگردی به سایت ها و کانال هایی که کتاب های مجازی می فروشند هم توجه کرد.

حسين باقريان با اشاره به اینکه باید امر کتاب و کتابخوانی از سنین پایه و مقطع ابتدایی دانش‌آموزی بین کودکان ترویج داده شود، اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کرد تا دانش‌آموزان نسبت به مطالعه کتاب‌های غیر درسی و پژوهشی نیز تشویق شوند و به نحوی عمل کرد که سرانه مطالعه در استان افزایش پیدا کند.

وى افزود: مطالعه بر روی فن بیان دانش آموزان نیز تأثیرگذار است، موضوعی که مغفول مانده و باید زمینه ای را فراهم کرد تا این بخش نیز در بین قشر دانش آموز تقویت شود، چرا که بسیاری از عقب ماندگی ها نشأت گرفته از ناتوانی در بیان است.

بازيگر سريال «گذر از رنج ها» یادآورشد: همان گونه که درزندگی نیازهای مهمی وجود دارد باید به گونه ای رفتار کنیم تا کتاب در سبد خريد خانواده ها جای خود را باز کند و گروههای مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان کتاب را به عنوان یک دوست بپذیرند.

بازيگر سريال «محكومين» اظهار داشت: باید بتوانیم وقت خود را مدیریت کنیم و از کمترین فرصت برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه استفاده کنیم و برای نمونه حتی در مدارس زنگ مطالعه داشته باشیم و دانش آموزان را برای انس بیشتر با کتاب دعوت کنیم.

باقريان اضافه كرد: همه انسانها به آموختن مستمر نیاز مبرم دارند و هر گاه آموختن در جامعه کم رنگ شود باید منتظر آسیب های اجتماعی آن باشیم و هزینه های بیشتری را در این عرصه متحمل شویم.