1

بازنشر ترفند فیلم «سه ارگانی» قتل موسی خیابانی؟⇐توقف ناگهانی فیلمبرداری محصول تازه کارگردان فیلم عاشورایی حوزه هنری به دلیل کمبود مالی+عکس

سینماروزان: اینکه در سال اخیر یک فیلم سینمایی به نام «ماجرای نیمروز» در میانه مسیر فیلمبرداری خبر از توقف تولید داد و مدتی بعد دیدیم که کار تولید این فیلم با حضور نه یک ارگان که چند ارگان متصل به منابع عمومی به پایان رسید گویا ترفندی تازه برای جذب حمایت ارگانی را پیش روی تهیه کنندگان قرار داده است.

به گزارش سینماروزان  در مورد «ماجرای نیمروز» چنین پلتیکی را دیدیم و ابتدا اخباری درباره توقف تولید به دلیل مشکلات مالی منتشر شد اما به ناگاه فیلم آماده نمایش شد و مشخص گشت نه یک ارگان که سه ارگان از فارابی گرفته تا حوزه هنری و تصویرشهر وابسته به شهرداری در تولید فیلم شراکت داشته اند و البته که این حضور «سه ارگانی» همراه شد با تخصیص چند سیمرغ به فیلم.

به تازگی خبری رسیده مبنی بر توقف تولید فیلمی به نام «فصل شکار» به دلیل مشکلات مالی؛ فیلمی که نام داریوش یاری را به عنوان کارگردان دارد یعنی همان کارگردانی که پیشتر با حمایت حوزه هنری فیلمی به نام «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساخته بود که در اکران به زحمت توانسته بود فروش خود را به 10 میلیون تومان(!!!) برساند.

جالب است که بازیگر زن اصلی «فصل شکار» هم محیا دهقانی است یعنی بازیگر زن اصلی «ماجرای نیمروز»!!!

آیا باز هم با پلیتکی روبروییم برای جلب نظر ارگانها جهت حمایت از  پروژه ؟ آیا باز هم بناست مسیر دست اندرکاران آن فیلم «سه ارگانی» درپیش گرفته شود و با این خبرسازیها وجهه مظلومانه گرفته شود برای استفاده از منابع عمومی جهت تولید؟

اگر دست اندرکاران چنین پروژه هایی زیربار پلتیک بودن این خبرسازی ها نروند بلافاصله این پرسش پیش می آید که در سازوکار حرفه ای تولید قاعدتا باید مدیر تولیدی وجود داشته باشد که برآورد مالی لازم برای تولید را از همان پیش تولید در اختیار تهیه کننده گذاشته باشد و در این ساختار اینکه کار به ناگاه در میانه می خوابد معنایی ندارد جز حضور منفعلانه مدیر تولید!!

خبر مربوط به توقف «فصل شکار» را بخوانید: فیلمبرداری فیلم سینمایی فصل شکار به کارگردانی داریوش یاری به دلیل مشکلات مالی متوقف شد. این فیلم سینمایی که تهیه کنندگی آن را علیرضا ابوالقاسمی نژاد برعهده دارد اوایل بهمن ماه سال جاری در اطراف شهر آستانه آغاز شده بود و تاکنون حدود 80 درصد آن انجام گرفته اما به دلیل مشکل مالی متوقف شده است. «فصل شکار» که بدون مشارکت و حمایت مالی از هیچ ارگان دولتی و خصوصی و تنها با بودجه شخصی تهیه کننده تولید می شود، مضمونی اجتماعی دارد و به آسیب هایی که خانواده و اخلاق اجتماعی را تهدید می کنند می پردازد. مهران احمدی، حامد کمیلی و محیا دهقانی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و فیلمنامه آن را داریوش یاری به همراه سارا خسرو آبادی نگاشته اند.

فصل شکار
فصل شکار