1

بابک رادمنش-آهنگساز حمیرا- و پدر سامی یوسف مدعی شد⇐اردیبهشت ماه به همراه سامی یوسف در تهران کنسرت می‌دهیم!!!⇔پرسش: آیا بودجه برگزاری کنسرت را یک سازمان ارزشی خواهد داد؟

سینماروزان: بابک رادمنش چهار سال بعد از بازگشت به ایران و دو سال بعد از انتشار آلبوم «دلا» در داخل به تازگی دومین آلبومش «و اینک عشق» را منتشر کرد و در مراسم رونمایی این آلبوم مدعی برگزاری کنسرت با فرزندش در تهران شد بدون اینکه بگوید هزینه برگزاری این کنسرت را چه شخص یا ارگانی تأمین خواهد کرد و آیا منطبق با اظهارات قبلی رییس سازمان هنری-رسانه ای اوج مبنی بر تلاش برای برپایی کنسرت سامی در ایران(اینجا را بخوانید) این سازمان خواهد بود که بودجه کنسرت را خواهد داد؟

بابک رادمنش درباره سابقه فعالیت‌های هنری‌اش گفت: تا سال 1364 با نام فیروز برنجان در صداوسیما کار می کردم اما به علت بیماری به انگلیس رفتم و از سال 1392 باز هم به ایران بازگشتم. سال 93 نیز آلبوم «دلا» را منتشر کردم اما این اثر به دلایلی خوب پخش نشد.

رادمنش همچنین درباره همکاری پسرش سامی یوسف در این آلبوم گفت: سامی با شرکتی انگلیسی قرارداد دارد و نمی‌توانست حضور جدی در این آلبوم داشته باشد. اما به هر حال آمد و در خواندن یک قطعه از این آلبوم من را همراهی کرد. آلبوم «و اینک عشق» دوازده قطعه دارد که یک قطعه از این مجموعه به زبان آذری است. در اردیبهشت نیز کنسرتی براساس قطعه‌های این آلبوم برگزار می‌کنیم. کمپانی انگلیسی که سامی با آن قرارداد دارد احساسی برخورد نمی‌کند؛ این کمپانی شرایط خاص خودش را دارد و تا کنون شرایطی که برای حضور سامی در ایران تعیین کرده مانع از حضور او در ایران شده است. اما بخش زیادی از هماهنگی برای برگزاری کنسرت با حضور سامی در ایران پیش رفته و امیدواریم این اتفاق در اردیبهشت سال آینده رخ دهد.

این آهنگساز که سابقه همکاری با بسیاری از خوانندگان لوس آنجلسی از امید سلطانی تا حسن ستار و پویا جلیلی و حمیرا زنجانی را دارد عنوان کرد: سامی بسیار دوست دارد و مشتاق است که به ایران بیاید. در ایران پدر و پسر ارتباط‌های احساسی مهمی دارند اما این ارتباط‌های حسی برای کمپانی انگلیسی چندان اهمیت ندارد. با راهنمایی‌ها و راهکارهایی که به ذهنمان می‌رسد سعی می‌کنیم زمینه برگزاری کنسرت سامی در ایران را فراهم کنیم. مبلغ درخواستی این شرکت انگلیسی برای برگزاری کنسرت سامی در ایران خیلی بالاست.

وی افزود: سال قبل قرار بود سامی به ایران بیاید و در سالن نمایشگاه بین‌المللی کنسرتی برای سه شب برگزار کند. کمپانی انگلیسی برای انجام این کنسرت در مجموع یک میلیون و پانصد هزار دلار پول خواست. همین مسئله و مبلغ بالای کمپانی موجب انجام نشدن این برنامه شد. سامی سهم خودش را به خیریه‌ها می‌دهد و همیشه به من می‌گوید، وظیفه‌ای دارم که باید انجام دهم. یک بار کنسرتی برگزار کرد که دو میلیون پوند درآمد داشت اما یک پوندش را هم برنداشت و همه را به خیریه‌ها کمک کرد.

بابک رادمنش در بخش دیگری از سخنانش درباره شایعه درخواست هواپیمای اختصاصی از طرف سامی یوسف برای آمدن به ایران، گفت: سامی بسیار خاکی است. پیاده هم حتی حاضر است به ایران بیاید. سفیر صلح و غذای سازمان ملل است. چنین آدمی به نظرتان می تواند درخواست هواپیمای اختصاصی کند؟ سامی آرزویش آمدن به ایران و اجرای برنامه در ایران است.

وی در ادامه افزود: موسیقی ایران در جهان شناخته شده نیست؛ اما شعر و ادبیات ایران در همه جا شناخته شده است. در گذشته برای ضبط یک قطعه باید از فیلترهای بسیاری رد می‌شدی. الان اما موسیقی‌ها کامپیوتری شده است. متاسفانه گوش‌ها با این روش مسموم شده است. صدا و سیما باید موسیقی و کلام ارزشمند را بیشتر پخش کند. خیلی‌ها نمی‌خواهند هر طور شده کارشان بگیرد. برخی هم به هر قیمتی می‌خواهند کارشان بگیرد. این کلام است که دنیا را نگه داشته است. ترانه‌های قدیمی را بشنوید و با ترانه‌های امروز مقایسه کنید. واقعا آدمی تاسف می خورد. ما باید روی ادبیات کهنمان کار کنیم. شعر و آهنگ‌هایی که امروزه در ایران ساخته می‌شود مانند پیکرهایی هستند که روح ندارند. کارهایی که روح دارند اندک هستند.

در بخشی از این نشست، رادمنش درباره نشان ندادن ساز در تلویزیون گفت: اگر موسیقی حرام است صدایش هم نباید بیاید. نمی‌دانم چرا در صداوسیما ساز را نشان نمی‌دهند. ساز از چوب و سیم و پوست است؛ چرا نباید ساز را در صداوسیما نشان داد. به عنوان یک شهروند دلیل این کار را نمی دانم.