1

ایوبی در پاسخ به اینکه در آستانه روز ملی سینما چه خبر خوشی برای اهالی سینما دارد؟⇐خبر خاصی ندارم!/وزارتخانه‌های دیگر مشکل صندوق بیمه بیکاری سینماگران را حل کنند!!!

سینماژورنال: حجت ا..  ایوبی رییس سازمان سینمایی که در مدت حضورش در سازمان سینمایی هیچ هدیه ویژه ای نه در روز سینما و نه در مناسبتهایی مانند نوروز برای بدنه سینماگران نداشته است در آخرین روز ملی سینمایی که حضورش به عنوان رییس سینما را می بیند هم آب پاکی را روی دست بدنه صنف سینما ریخت و از این گفت که خبر خوشی برای اهالی سینما ندارد.

به گزارش سینماژورنال ایوبی در آستانه روز ملی سینما وقتی مخاطب این پرسش “ایسنا” قرار گرفته که چه خبر خوشی برای اهالی سینما دارد به صراحت از این گفته که خبر خاصی ندارم.

ایوبی که چند روز قبل نیم‌بها بودن بلیت سینماها را در روز ملی سینما به عنوان خبری خوش برای مردم اعلام کرده بود در پاسخ به اینکه چه خبر خوشی برای اهالی سینما دارد، آن هم در شرایطی که همچنان اعتراض‌هایی نسبت به نبود امنیت شغلی وجود دارد و قرار بود صندوقی هم برای این موضوع در نظر گرفته شود؟ توضیح داد: به نظرم افزایش درصد سینماگرانی که در سینما مشغول کار هستند خود به تنهایی یک اتفاق خوب است، چون حتی آن‌هایی که با تردید به وضعیت سینما نگاه می‌کنند هم معتقدند که این روزها پیدا کردن بازیگر برای حضور در کاری سخت شده، چرا که بسیاری از آن‌ها مشغول کار  هستند. بنابراین این‌ها اتفاقات و خبرهای خوش پیوسته و دائمی است و خبر خاصی که الان بخواهم از آن به عنوان یک اقدام فوق‌العاده‌ای که در حال انجام است یاد کنم ندارم، اما کارهایی که خودم منتظرم زودتر ثمر بدهند و به آن‌ها امیدوار هستم دو پروژه‌ی مهم سینِما است.

وی درباره این پروژه ها بیان داشت: یکی از آن‌ها سینما سیار است که بخش‌های سخت‌افزاری آن به اتمام رسیده و این اتفاقی است که در بسیاری از کشورها در سطحی وسیع انجام می‌شود. البته ما آن را ابتدا به شکل مهندسی معکوس انجام دادیم، به صورتی که یک مدل چینی آن را در سفر خریداری کردم و به مهندسین خودمان دادیم تا کار را عملیاتی کنند. پروژه‌ی دیگر هم مجتمع‌های فرهنگی است که به سالن‌های سینمایی تجهیز می‌شوند.

⇐ وزارتخانه های دیگر مشکل صندوق بیمه بیکاری سینماگران را حل کنند!!!

ایوبی همچنین در بیانی عجیب در پاسخ به چرایی به نتیجه نرسیدن طرح صندوق بیمه بیکاری سینماگران از وزارتخانه هایی که جشنواره برگزار می کنند خواست بودجه هایشان را صرف این صندوق کنند!!!

وی در این باره اظهار کرد: فعلا پیگیری وضعیت صندوق در توان ما نیست. سال گذشته خیلی صادقانه گفتیم که آیین‌نامه‌ای را برای آن نوشتیم و آماده شده است، اما پول اولیه‌ای در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان می‌خواهد که هنوز فراهم نشده است. با این حال ناامید نیستیم و امیدوارم لااقل وزارتخانه‌هایی که جشنواره‌های فیلم برگزار می‌کنند به جای این کار، پول آن را برای این صندوق در نظر بگیرند تا مشکل سلامت و درمانی سینماگران حل شود؛ البته خود ما هم تلاش می‌کنیم برای این کار تا جای ممکن هزینه‌هایمان را کم کنیم.

⇐ وقتی رطب خورده، منع رطب می کند

به گزارش سینماژورنال این بخش از سخنان ایوبی که می تواند کنایه ای باشد به جشنواره سلامت که اخیرا برگزار شد البته مصداق کامل “رطب خورده منع رطب چون کند” هست چون ایشان همواره یکی از مهمترین دستاوردهای مدیریتی خویش را جدایی بین الملل از فجر و برگزاری مستقل آن در قالب یک جشنواره اردیبهشتی می دانند که هزینه‌ای چند میلیاردی را بر دوش سازمان سینمایی گذاشت!

حالا اینکه چطور شده ایوبی فعالیتهایی مشابه مهمترین دستاورد خود را وقتی از وزارتخانه های دیگر سرمی‌زند زیر سوال می‌برد جای سوال دارد.