1

این مدیر رسانه ملی بیشتر از ۱۰۰ نیروی ناکارآمد را حذف کرد+عکس

سینماژورنال: کمبود بودجه صداوسیما در سالهای اخیر سبب ساز آن شده که برخی از شبکه های این رسانه ملی سعی کنند با تعدیل نیروهای ناکارآمد شرایط استفاده بهتر از نیروهای مفید را فراهم کنند.

به گزارش سینماژورنال از جمله این شبکه ها شبکه مستند است که امیر تاجیک مدیر آن در گفتگویی با “مهر” از این گفته که به هنگام حضورش در این شبکه 183 نیروی ستادی داشته و حالا تعداد آنها به 67 نفر رسیده است؛ به بیان بهتر 116 نیرو از سیستم حذف شده اند؛

تاجیک در توصیف این حذف نیروها به وجود سمتهایی بی کاربرد چون مشاور و کارشناس در شبکه اشاره کرده و در کنار آن نیروهایی که به صورت نیم شیفت فقط روزی 4 ساعت در محل کار خود حاضر می شدند و البته بخشی از نیروهای تعدیل شده به دلیل عدم کارکرد حرفه ای کنار گذاشته شدند.

از 183 نفر به 67 نفر رسیدیم

تاجیک در این باره می گوید: روز اولی که من به این شبکه آمدم ۱۸۳ نفر نیرو داشت که الان تعدادشان به ۶۷ نفر رسیده و ممکن است کمتر هم بشوند چراکه به اعتقاد من نیروی ستادی باید نقش تسهیل کننده را برای نیروی تولید داشته باشد. توان ما در فضای بیرون از شبکه استفاده شود.

حذف نیروهایی که کار نمی‌کردند و حقوق می‌گرفتند

این مدیر میانی صدا و سیما افزود: روز اول که متوجه این تعداد شدم بسیار تعجب کردم. وقتی اولین مبلغ ماهانه را واریز کردند متوجه شدم همه دارایی صرف حقوق ها شده و هیچ مبلغی برای تولید نمانده است. کنجکاو شدم ببینم چه کسانی در این مجموعه کار می کنند. ۱۲ نفرشان افرادی بودند که صرفا در سمت هایی چون کارشناس و مشاور حقوق می گرفتند و اصلا سر کار نمی آمدند. تعداد زیادی هم افرادی بودند که به صورت نیم شیفت فقط ۴ ساعت می آمدند و تقریبا هیچ کارایی نداشتند. یک سری هم نیروهایی بودند که اگرچه فرصت در اختیارشان گذاشتیم اما به طور حرفه ای کاربلد نبودند و توانایی های شان باید در جای دیگری استفاده می شد.

وی با تاکید بر اینکه کوچک سازی دستور مقام معظم رهبری است و این کار باید انجام شود، تصریح کرد: مابقی کسانی که باقی ماندند کارمند سازمان بودند و این ها امروز از توان شان به درستی استفاده می شود. روش من این چنین است که خودم بیشتر از همه کار می کنم و گاهی خارج از ساعت اداری یا روزهای تعطیل هم در حال پیگیری امور هستم. این باعث می شود در بچه ها هم انگیزه برای تلاش بالاتر رود.

امیر تاجیک

امیر تاجیک