1

این جشنواره میزبان لبخندهای امام خمینی(ره) می‌شود+عکس

سینماژورنال: همزمان با برگزاری نخستین جشنواره فیلم روح الله، نمایشگاه عکسی با عنوان «لبخند روح الله» برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماژورنال تصاویر مختلف و متعددی از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که مقاطع مختلف و مهمی از زندگی ایشان همچون دستگیری،تبعید، مبارزه، بازگشت دوباره به ایران و مقاطع مختلف تاریخ پس از انقلاب را روایت می کند.

همه این تصاویر در آرشیو موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) وجود دارد.

حالا در آستانه برگزاری جشنواره فیلم های یک دقیقه ای از سوی این موسسه، امکانی فراهم شده تا با بررسی دوباره این تصاویر، گلچینی از آن ها انتخاب و در معرض دید قرار گیرد.

در بررسی تصاویر مذکور گذشته از ارزش تاریخی برخی از آن ها، یکی از نکات مهم که مورد توجه واقع شد، تصاویر چهره خندان امام در مقاطع مختلف و حتی روزهای سخت و دشوار بود و بر همین اساس، برگزار کنندگان تصمیم گرفتند این تصاویر را در قالب نمایشگاه عکسی با همین نام در معرض دید مخاطبان قرار دهند. این نمایشگاه عکس در حاشیه نمایش فیلم های جشنواره در سالن های نمایش دهنده برپا خواهد شد. بسیاری از این تصاویر برای اولین بار به صورت عمومی منتشر می شود.

این رویداد، خرداد ماه امسال به دبیری «محمد آفریده» در تهران و سیزده شهر دیگر برگزار می‌شود. معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار کننده اصلی این جشنواره است و شبکه مستند، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه اعتماد،بنیاد سینمایی فارابی و عروج فیلم در برگزاری آن مشارکت دارند.

امام خمینی(ره)
امام خمینی(ره) و سیداحمد خمینی