1

این اظهارات شجاع نوری هیچ ربطی ندارد به همکاری با کارگردان “قصر شیرین” در محفل موسوم به جهانی؟؟⇐”در جستجوی فریده” انتخاب خوبی برای اسکار نبود/”متری شش و نیم” هم حرف تازه ای نداشت و اورجینالیته پایینی داشت/اگر من بودم “قصرشیرین” را برای اسکار انتخاب میکردم!!

سینماروزان: علیرضا شجاع نوری خواهرزاده آیت الله حائری شیرازی فقید که اخیرا برای بازی در نقش “سلمان” هم انتخاب شده به تازگی و به واسطه سوابق دهه شصتی در عرصه بین الملل فارابی و تامین فیلم خارجی برای سیما اظهاراتی کرده درباره انتخاب نماینده ایرانی اسکار2020.

شجاع نوری که جزو مدیران محفل موسوم به جهانی(؟) فجر به دبیری رضا میرکریمی بوده در گفتگو با “خبر آنلاین” از فیلم “قصرشیرین”میرکریمی به عنوان بهترین گزینه برای معرفی به اسکار نام برده است!

شجاع نوری درباره انتخاب یک مستند بعنوان نماینده ایرانی اسکار گفت: من این فیلم “در جستجوی فریده” را چندین بار دیده‌ام. شاید من اگر در آن جمع بودم آن را انتخاب نمی‌کردم. اگر می خواهیم بگوییم که مستند است. یک وقت ممکن است که می خواهیم اسمش را به عنوان مستند بلند نکنیم و بگوییم داستانی است که اتفاقا آدم‌ها خودشان نقش خودشان را بازی کرده‌اند، که این «در جستجوی فریده» به خصوص این ظرفیت را دارد، چون ساختار دراماتیک یک فیلم داستانی را دارد.

شجاع نوری ادامه داد: شاید من توصیه می کردم که “در جستجوی فریده” در بین مستندها شرکت کند و یک ظرفیت در مستندها داشته باشیم و شاید ما بتوانیم در یک سال هم اسکار بهترین فیلم خارجی و هم مستند را بگیریم و ان‌شالله یک سالی فیلم کوتاه هم بفرستیم.

خواهرزاده آیت الله محی الدین حائری شیرازی افزود: البته من «متری شش ونیم» را هم به اسکار معرفی نمی کردم به لحاظ این که حرف تازه ای نداشت و واقعا اورجینالیته پایینی داشت. البته من نمی‌خواهم تحلیل فنی کنم ولی این فیلم چیز جدیدی نداشت و ضمن اینکه خیلی دیالوگ‌محور بود. شاید در بین این فیلم‌ها «قصر شیرین» انتخاب من می‌شد.

شجاع نوری خاطرنشان ساخت: اما الان که «در جستجوی فریده» رفته است من اگر بودم صدای مستندش را درنمی‌آوردم و همین‌طوری آن را شرکت می‌دادم و اجازه اکران برایش می گرفتم. شاید یک درصد الان وقت آفرینش یک شگفتی برای سینمای ایران توسط آکادمیسین‌های اسکار باشد و بخواهند به این بدهند. فقط تنها امیدم این است که این اتفاق بیفتد.