1

ایفای نقش گردشی امین حیایی و امیرعلی دانایی در نمایش “غرب واقعی” مهرجویی/خواهر فردین، همبازی مشترک این دو نفر است!/آغاز تمرینات در منزل مهرجویی

سینماژورنال: روز گذشته خبرگزاری ایسنا خبر بازیگران حاضر در تئاتر جدید داریوش مهرجویی، کارگردان سرشناس سینما، را منتشر کرد. به گزارش ایسنا مهرجویی «غرب واقعی» نوشته سام شپارد را به زودی روی صحنه خواهد برد. در این خبر بازیگران اصلی این نمایش امین حیایی و امیرعلی دانایی معرفی شدند.

به گزارش سینماژورنال اما وحیده محمدی فر، همسر مهرجویی و مدیر تهیه و طراح صحنه و لباس این نمایش، امروز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد این دو بازیگر یک نقش را بازی خواهند کرد. وی گفت:« نقش اصلی نمایش دو بازیگر دارد. در واقع به دلیل اینکه اجراهای زیادی خواهیم داشت قرار به این است که یک هفته امیرعلی دانایی نقش را بازی کند و یک هفته دیگر امین حیایی آن نقش را ایفا کنند.»

وحیده محمدی‌فر همچنین افزود:«اکنون کرج در حال تمرین هستیم اما اوایل مرداد‌ماه این کار را در پردیس کوروش به روی صحنه خواهیم برد. به دنبال آن هستیم که نمایش «غرب واقعی» را در شهرستان‌ها و کشورهای خارجی هم به روی صحنه ببریم.»

این دومین تجربه پی در پی حضور امیرعلی دانایی ، بازیگر نقش اول سریال «کلاه پهلوی» در اصلی اثری از داریوش مهرجویی است. این بازیگر جوان پیش از این نقش اول فیلم «اشباح» را بر عهده داشت.

جایگزینی امین حیایی و امیرعلی دانایی

به گزارش سینماژورنال دانایی این روزها در غیاب امین حیایی تمرینات خود را در منزل مهرجویی شروع کرده است. حیایی تا چند هفته دیگر در شهر شیراز مشغول بازی در جدیدترین فیلم کامران قدکچیان است. البته شنیده ها حاکی از این است که حیایی شهریور ماه را هم ایران نخواهد بود.

بنابراین به نظر می رسد او قرار است در زمان هایی که دانایی نمی تواند روی صحنه باشد جایگزین این سوپراستار جدید سینما شود. این دو بازیگر شناخته شده پیش از این تجربه همکاری در سریال «کلاه پهلوی» را با هم داشتند.

به اشتراک خواهر فردین

گفتنی است جمیله فردین (خواهر مرحوم محمدعلی فردین)، امیرعلی دانایی، امین حیایی، محمدرضا خلج، جمال مرتضوی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. دستیاران داریوش مهرجویی در این اثر سهیل برخورداری و محمد پارسا حسینی هستند.