1

ایفاگر نخست‌وزیر مقتول پهلوی، فیلم دستگیری عبدالمالک ریگی را می‌سازد

سینماروزان: در سینمای ایران سالهاست که ژانرهای حادثه ای و ماجراجویانه به عنوان ژانرهایی اصلی که بشود از طریق آنها مخاطب را به سینما کشاند جدی گرفته نمیشود؛ هرچند در دهه های قبلتر داشته‌ایم آثاری در این ژانر را که اتفاقا پرمخاطب هم بوده اند.

به گزارش سینماروزان بهمن دان از جمله بازیگرانی است که اغلب او را به واسطه ایفای نقشهای پراکت در روایتهای ماجراجویانه دهه های گذشته نظیر «شیرهای جوان»، «توفان شن» و «گارد ویژه» به خاطر می آوریم.

بهمن دان که در سریال «معمای شاه» ایفاگر حسنعلی منصور نخست وزیر مقتول پهلوی بود چنان که به خبرگزاری «آنا» گفته به دنبال ساخت فیلم دستگیری عبدالمالک ریگی است.

بهمن دان در این باره اظهار داشت: تصمیم گرفتم خودم کار کارگردانی را شروع کنم. یک فیلمنامه به نام «در چنگال عقاب» دارم که در مورد دستگیری عبدالمالک ریگی است و کریم قدسیانی آن‌را نگاشته، برای تولید این فیلمنامه منتظر تایید وزارت اطلاعات و نیروی هوایی هستم و با تامین بودجه تولید را شروع می‌کنم.

دان اضافه کرد: تمام کار تحقیقاتی این فیلمنامه به صورت کامل و جامع انجام شده و بعید می‌دانم خودم در این فیلم بازی کنم هنوز هم بازیگران را انتخاب نکرده‌ام.