1

اگر مسافران شیرازی سازمان بگذارند⇐ نسخه تازه «خانه دختر» هفته پیش‌رو اکران می‌شود

سینماروزان: «خانه دختر»شهرام شاه حسینی به عنوان یکی از 5 فیلمی که توانسته با اعمال اصلاحات و البته فیلمبرداری مجدد مجوز مثبت کمیته بازبینی را گرفته و مجوز نمایش آن هم بعد از ارائه به شورای پروانه نمایش صادر شده است، روی پرده خواهد رفت.

به گزارش سینماروزان آن طور که رسانه مستقل «سینمامخاطب» خبر داده مرتضی شایسته تهیه کننده و مدیرعامل موسسه هدایت فیلم که پخش «خانه دختر» را برعهده دارد پنجشنبه شب در برنامه «سینمادو» از اکران «خانه دختر» در هفته پیش رو سخن گفته است.

«خانه دختر» را محمد شایسته برادر کوچکتر مرتضی تهیه کرده است اما بلافاصله بعد از رونمایی فیلم در جشنواره سی و سوم فجر بود که برخی رسانه های افراطی شروع به شانتاژ درباره معانی پشت پرده فیلم کرده و شرایط را به سمتی پیش بردند که در زمان رییس معزول سینما، فیلم با وجود داشتن پروانه نمایش از اکران بازماند!

حالا و بعد از بررسی مجدد «خانه دختر» در کمیته بازبینی و با تعدیل برخی نماهای ملتهب و فیلمبرداری مجدد برخی سکانسها برای از بین بردن سوءتفاهمات خاص، فیلم بناست روی پرده برود.

«خانه دختر» با فیلمنامه ای از پرویز شهبازی، ماجرای دختری(با بازی رعنا آزادی ور) را روایت میکند که در فرار از آزمون دوشیزگی که توسط خانواده نامزدش ترتیب داده شده، به طور تصادفی کشته میشود و در این بین نامزد دختر(با بازی حامد بهداد) در مرور ماجرای این مرگ، متوجه سایه سنگین پدر دختر(با بازی بابک کریمی) می‌شود.

مهمترین مخالفان «خانه دختر» در جشنواره سی و سوم برخی از گردانندگان رسانه های افراطی سیاسی بودند که امسال به بهانه روز خبرنگار و به‌جای خبرنگاران، در معیت متصدی روابط عمومی سازمان سینمایی سفری سیاحتی به شیراز را تجربه کردند.

آیا مسافران نمک‌گیرشده در شیراز خواهند گذاشت نسخه تازه «خانه دختر» اکران شود یا آن که علیرغم لذت سفر به شیراز و ثبت فیگورهای مکش مرگ ما در کنار کارمندان سازمان، باز هم ژست مخالف گرفته و تلاش میکنند که حتی نسخه تعدیل شده «خانه دختر» هم اکران نشود؟