1

اگر این اتفاق بیفتد، «قصرشیرین» به اکران نوروز نخواهد رسید⇐مسعود ده‌نمکی: نوروز۹۸ گزینه اصلی اکران «زندانیها» است!

سینماروزان: در فهرست ابتدایی گزینه های اکران نوروز نام «زندانیها» در کنار «ژن خوک»، «رحمان 1400» ، «ژن خوک»، «درخونگاه»، «شبی که ماه کامل شد»، «کار کثیف»، «رد خون» و «متری شش و نیم» به عنوان اصلی ترین گزینه های اکران نوروزی مطرح شد.

به گزارش سینماروزان مدتی بعد از انتشار آن فهرست، دست اندرکاران تولید «قصرشیرین»رضا میرکریمی نیز از تمایل برای اکران نوروزی خود خبر دادند ولی از آنجا که پخش هر دو فیلم «زندانیها» و «قصرشیرین» را بهمن سبز وابسته به حوزه هنری برعهده دارد در نهایت فقط یکی از آنها خواهد توانست به اکران نوروزی راه پیدا کند.

مسعود ده‌نمکی کارگردان و تهیه‌کننده «زندانی‌ها» با اشاره به پیش بینی اش برای اکران نوروزی فیلم اخیرش به «شهروند» گفت: نوروز ٩٨ گزینه‌ اصلی اکران «زندانی‌ها» است؛ ما درواقع برای اکران «زندانی‌ها» در ایام نوروز درخواست داده‌ایم؛ اما هنوز چیزی قطعی نیست و تصمیم‌گیرنده نهایی شورای صنفی نمایش است که باید ببینیم با درخواست ما موافقت خواهد کرد یا خیر. فضای فیلم ما با روز نیمه شعبان تناسب دارد -نیمه شعبان نیز مصادف با اول اردیبهشت است و اگر که فیلم برای اکران نوروز انتخاب شود، به این مناسبت هم خواهد رسید و من دوست دارم این اتفاق بیفتد.

اگر عزم سازندگان «قصرشیرین» هم به مانند عزم مسعود ده نمکی بر اکران نوروزی پابرجا بماند یک راه بیشتر پیش روی آنها نمیماند و آن هم تغییر پخش کننده از بهمن سبز به شرکتی دیگر است تا این فیلم هم بتواند همزمان با «زندانیها» در نوروز روی پرده برود وگرنه اگر بنا باشد پخش هر دو فیلم را بهمن سبز حوزه انجام دهد با توجه به محدودیت کمّی اکران برای هر پخش کننده، یقینا فقط یکی از این دو فیلم به اکران نوروزی میرسد.