1

«اکسیدان» در آستانه ۱۰میلیاردی شدن/«۲۱ روز بعد» میلیاردی شد/«تابستان داغ» نیم میلیاردی شد/«پا تو کفش من نکن» در نزدیکی ۱٫۵ میلیارد فروش/«نگار» دوروزه ۱۰۰ میلیونی شد/فروش نومیدکننده فیلم آقازاده «ژن خوب»/آغاز تراژیک فیلم تصویرشهر +آمار کامل فروش

سینماروزان: در میان فیلمهایی که در دو هفته اخیر اکرانشان را آغاز کرده اند «تابستان داغ» و «نگار» هستند که فروش مطلوبی داشته اند. «تابستان داغ» بعد از نزدیک ده روز رقم فروشش را از نیم میلیارد عبور داده و «نگار» هم در دو روز ابتدایی اکران بیشتر از 100 میلیون فروش داشته است.

به گزارش سینماروزان صدرنشینان جدول فروش همچنان «نهنگ2»، «اکسیدان» و «ساعت 5 عصر» هستند. در این بین «نهنگ2» رقم فروشش را به 21.5 میلیارد رسانده است و کمدی «اکسیدان» که همچنان از سینماهای حوزه و تیزرهای تلویزیونی محروم است در آستانه فروش 10 میلیارد قرار گرفته است. «…5عصر» علیرغم همه تبلیغات دوروبرش متوسط فروش هفته اخیرش از «اکسیدان» کمتر بوده و به 8.5 میلیارد فروش رسیده است.

«رگ خواب» ملودرام کاملا دردناک روی پرده به رقم فروش 5 میلیارد و 190 میلیون رسیده که رقم خوبی است. «سارا و آیدا» هم به لطف تیزرهای فراوان و حجم بالای سالنهایش توانسته فروش 2میلیارد را رد کند.

کمدی کثیرالمحدودیت «پا تو کفش من نکن» که درجه 12+ گرفته و پخشش در سینماهای حوزه ممنوع است و تیزر تلویزیونی هم ندارد در آستانه 1.5 میلیارد فروش است آن هم در حالی که بخشی از سینماهایش را به خاطر روی پرده رفتن تعدادی فیلم جدید از دست داده است.

«21 روز بعد» از محصولات حوزه هنری هم میلیاردی شده است و «زادبوم» از محصولات فارابی به سختی به نزدیکی نیم میلیارد فروش رسیده است.

اوضاع فروش «فصل نرگس» متعلق به آقازاده عارف که مدعی ژن خوب است همچنان نومیدکننده است و بعد از یک ماه حدودا 206 میلیون فروخته است.

کمدی «من و شارمین» در دو روز  ابتدایی اکران 25 میلیون فروخته است و «ماجان» که با بودجه تصویرشهر وابسته به شهرداری تولید شده در دو روز ابتدایی اکران کمی بیشتر از 6 میلیون فروخته(!) که رقمی ناراحت کننده است بخصوص برای فیلمی که بیلبوردهای عظیمی هم برایش تدارک دیده شده.

آمار کامل فروش تا ابتداي جمعه هفدهم شهریور ۱۳۹۶ به شرح زير است:

(تمام ارقام به تومان است)

–نهنگ عنبر(۲) ۲۱ میلیارد و 500 میلیون(۱21روز)

–اکسیدان ۹ میلیارد و 800 میلیون (80روز)

–ساعت ۵ عصر ۸میلیارد و 500 میلیون(48روز)

–رگ خواب 5 میلیارد و 190 میلیون(83روز)

–زیر سقف دودی ۲میلیارد و ۸50 میلیون(93روز)

–سارا و آیدا 2 میلیارد و 160 میلیون(30روز)

–پا تو کفش من نکن  ۱میلیارد و 350 میلیون(44روز)

–۲۱ روز بعد 1میلیارد و 15میلیون(37روز)

–تابستان داغ 580 میلیون(9روز)

–زادبوم  ۴7۰ میلیون(30روز)

–گذر موقت ۲2۰ میلیون (۳7روز)

–فصل نرگس ۲۰6 میلیون(30روز)

–نگار 125میلیون(2روز)

–من و شارمین 25میلیون(2روز)

–ماجان 6.5میلیون(2روز)

–ماه در جنگل 5 میلیون و ۲۰۰ هزار تومان(16روز)