1

اکران کوبیده به‌جای شیشلیک؟⇔گزارشی عجیب از اعمال ۶۱ اصلاحیه بر #شیشلیک!

سینماروزان: خبرگزاری آنا منسوب به دانشگاه آزاد از اعمال بیش از شصت اصلاحیه بر کمدی #شیشلیک خبر داده. آنا گزارش داده که کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم، هفته هنر انقلاب را مجالی کرده‌اند برای رایزنی با مدیران نظارتی سینما و حل مشکلات #شیشلیک.

آنا گزارش داده: در نخستین شب هنر انقلاب، محمدحسین مهدویان به همراه محمدرضا منصوری (تهیه‌کننده شیشلیک) و حبیب والی‌نژاد (به عنوان همراه) یک به یک به سراغ مدیران سینمایی می‌رفتند تا بلکه بتوانند مشکلات مربوط به این اثر را برطرف کنند. محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در صحبت‌های کوتاهی که با مهدویان داشت، به او پیشنهاد کرد اصلاحات مورد نظر را انجام دهد تا فیلم بدون مشکلی به روی پرده برود. او چند باری هم به مهدویان تأکید کرد که فعلا تمرکزش را روی اکران «مرد بازنده» بگذارد و خودش را وارد حاشیه نکند.

آنا ادامه داد: مهدویان در صحبت‌هایش با محمدرضا فرجی با اشاره به اینکه فیلمش پروانه نمایش دارد، از اصلاحیه‌های فراوانی که به «شیشلیک» خورده گلایه کرد. طبق ادعای این کارگردان فیلمش تا کنون ۳۶ اصلاحیه را برطرف کرده اما اخیراً ۲۵ مورد اصلاحی دیگر برای آن در نظر گرفتند!! این در حالی است که فرجی مدعی بود اصلاحیه‌های جدید زیاد نیست و با دو سه مورد کوچک تمام مشکلات برطرف می‌شود. مهدویان بر خلاف فرجی مدعی بود این اصلاحیه‌های جدید از همان دقایق ابتدایی فیلم وجود دارد و به چند مورد خاص مربوط نمی‌شود.

آنا افزود: اگرچه این صحبت‌ها با شوخی و خنده همراه بود و خیلی‌ها (از جمله خود کارگردان) با نام فیلم شوخی می‌کردند و به خاطر طولانی شدن روند اعطای مجوز آن را به جای «شیشلیک»، «کوبیده» می‌نامیدند! اما در چهره محمدحسین مهدویان می‌شد ناراحتی را به وضوح دید، ناراحتی از عدم اکران فیلمی که زیر دست مدیران مختلف در رفت و آمد است تا شاید پس از انجام بیش از ۶۰ اصلاحیه، نهایتا بتواند روی پرده سینماها برود.

سازندگان شیشلیک به دنبال مذاکره با مسئولان نظارتی برای حل مشکلات اکران فیلمند...
سازندگان شیشلیک به دنبال مذاکره با مسئولان نظارتی برای حل مشکلات اکران فیلمند…