1

اکران “نهنگ عنبر” با حذف ۳ جمله/برخلاف تصورات نماهای حضور رضا عطاران در جبهه حذف نشده/فقط صحنه ورود عطاران به جبهه حذف شده!+تصویری از سکانس حذف شده

سینماژورنال: “نهنگ عنبر” تازه ترین فیلم سامان مقدم بنا بود از چهارشنبه هفته قبل روی پرده برود اما به دلیل مشکلاتی که مشخص نبود، اکران این فیلم یک هفته به تعویق افتاد.

به گزارش سینماژورنال برخی از ممیزیهای مجدد وارده به فیلم برای اکران سخن می گویند و برخی نیز دلیل این تعویق اکران را مشکلات مرتبط با آماده نبودن تعداد مطلوب سینما برای اکران می دانند.

با این حال آنچه مشخص است اینکه این فیلم از چهارشنبه همین هفته روی پرده خواهد رفت آن هم با مقداری تعدیل نسبت به نسخه قبلی.

حذف جملات مشکل ساز ارژنگ خطاب به معشوقه اش

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که در آخرین ممیزی وارده به فیلم، سه جمله مشکل ساز اثر که از زبان کاراکتر “ارژنگ صنوبر” با بازی رضا عطاران بیان می شده کاملا حذف گردیده است.

گویا این سه جمله دیالوگهایی است که از زبان کاراکتر “ارژنگ” خطاب به کاراکتری که مهناز افشار نقش اش را ایفا می کند بیان می شود. این دیالوگها درباره دلیل ازدواج ارژنگ با زنی است که نقش اش را ویشکا آسایش بازی می کند!!!

در “نهنگ عنبر” عطاران نقش مردی را ایفا می کند که از جوانی عاشق دختری میشود که افشار بازیگرش است؛ دختری که بخاطر عشق به آمریکا عطاران را رها می کند.

حذف سکانس حضور عطاران با تاکسی در جبهه

به جز حذف این سه جمله، بخشی دیگر از “نهنگ عنبر” هم دستخوش تعدیل شده است؛ این بخش مرتبط است با سکانسی که در دهه 60 می گذرد و طی آن ارژنگ که سرباز فراری است قصد دارد با پاسپورت جعلی از ایران خارج شود اما در فرودگاه مهرآباد دستگیر شده و با تاکسی به خط مقدم جبهه فرستاده می شود تا خدمت سربازی را بگذراند.

نهنگ عنبر
یکی از نماهای حذف شده “نهنگ عنبر”

گویا نمایی که حضور عطاران با تاکسی و همان لباس فرودگاه در جبهه ها نشان میداد نیز حذف گردیده است. البته این حذف توسط دست اندرکاران فیلم صورت گرفته تا برای فیلم حواشی زاید پدید نیاید.

امید مخاطبان به اکران بی حاشیه فیلم

باید منتظر ماند و دید با این حذفیات “نهنگ عنبر” خواهد توانست اکران بی حاشیه ای را تجربه کند؟

اکران بی حاشیه این فیلم آرزوی بسیاری از مخاطبانی است که در دو ماه ابتدایی سال به جز “ایران برگر” کمدی خوش ساختی که آنها را بخنداند ندیده اند.