1

نسخه تازه “بن هور” با حضور بازیگر زن ایرانی تابستان ۲۰۱۶ روی پرده می‌رود+عکس

سینماژورنال/مهدی فلاح‌صابر: درام حماسی-تاریخی “بن‌هور” یک بار دیگر راهی پرده‌های سینما می‌شود.

به گزارش سینماژورنال “بن هور” که اول بار با نام “بن هور: افسانه مسیح” به صورت صامت در دهه 20 میلادی و براساس رمانی از “لو والاس” ساخته شده بود در اواخر دهه 50 توسط “ویلیام وایلر” با بازی “چارلتون هِستون” بازسازی شد و همین نسخه بازسازی شده بود که علاوه بر دریافت 11 اسکار، شهرتی ماندگار در تاریخ سینما پیدا کرد.

حالا تابستان امسال، تازه ترین نسخه فیلم روی پرده خواهد رفت.کارگردانی “بن هور” سده جدید را تیمور بکمامبتوف برعهده داشته است که اصالتی قزاق-روسی دارد و پیشتر آثاری چون “تحت تعقیب”(2008) و “آبراهام لینکلن: قاتل خون آشام”(2012) را کارگردانی کرده است.

داستان انتقامجویی از رفیق خائن

نسخه جدید “بن‌هور” به مانند نسخه پیشین به مرور زندگی بن هور  و “مِسِالا” دو دوست قدیمی می پردازد. دو دوستی که در اورشلیم بزرگ شده اند؛ بن‌هور یک شاهزاده یهودی و مسالا پسر مالیات‌چی روم است که پنج سال در روم تعلیم دیده است. مسالا، بن‌هور را بخاطر عقایدش به سخره می گیرد و بعد از ماجراهایی، او دوست خود را به عنوان برده می فروشد. بن هور قسم می خورد که از رفیق خائنش انتقام بگیرد و دیری نمی گذرد که یک مسابقه ارابه رانی اتفاقات تازه ای را رقم می زند.

بن هور
مورگان فریمن و جک هیوستون در نمایی از “بن هور”

یک بازیگر ایرانی هم در فیلم هست

جک هیوستون بازیگر “کلاهبرداری آمریکایی”(2013) بازیگر نقش “بن هور” در نسخه جدید است. نقش “مسالا” را توبی کبل ایفا می کند.

“هالوک بیلگینر”، “مورگان فریمن”،  “پیلوس آسبائک” و “رودریگو سانتورو” دیگر بازیگران فیلم هستند.

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی الاصل هالیوود هم در این فیلم نقشی مکمل دارد. وی  نقش “اِسِر”، دختر  یک برده به نام “سیمونیدز” را ایفا میکند.

نازنین بنیادی پیش تر در فیلمهایی چون «مرد آهنی»(2008) و «سه روز بعدی»(2010) ایفای نقش کرده بود و در فیلم کوتاه «دختری تنها پیاده به خانه می رود» ساخته آنالیلی امیرپور نیز حضور داشت.

از جدیدترین کارهای او می توان به بازی در فصل پنجم سریال «موطن» اشاره کرد که در آن نقش یک مامور CIA به نام فارا شیرازی را ایفا می کند.

بن هور
نازنین بنیادی در نمایی از “بن هور”

فیلمبرداری در چینه چیتا

تهیه نسخه تازه “بن هور” را  “مارک برنت” و “دانکان هندرسون” و “جونی لوین” برعهده داشته اند. تولید از طریق استودیوهای پارامونت و متروگلدوین مه یر با همکاری کمپانی “شان دانیل” و به سرانجام رسیده است.

فیلمبرداری کاملا در ایتالیا انجام شده است و بخش عمده نماها هم در استودیوهای شهرک سینمایی چینه چیتای رم انجام شده و در این بخش “فیلم پروداکشن کانسلتانت” به عنوان همکار تولید کنار تهیه کنندگان بوده است.

مدیریت فیلمبرداری را “الیور وود” برعهده داشته که بیش از هر چیز بواسطه مدیریت تصویربرداری سری “بورن” شهرت دارد.

اکران در میانه تابستان

“بن هور” 12 آگوست 2016(21 مرداد95) در ایالات متحده روی پرده خواهد رفت و پخش کننده اصلی فیلم هم پارامونت است.

بن هور
پوستر بن هور