1

اکران عنقریب #برادران_لیلا!؟

سینماروزان/محمد شاکری: پس از آن که اکران کمدی بخارست توانست رونقی نسبی به گیشه پساناآرامی دهد، به نظر می‌رسد اکران فیلم برادران لیلا بتواند حال گیشه را خوبتر کند.

در هفته های اخیر تلاش های مختلفی از سوی دست اندرکاران تولید و پخش برادران لیلا برای اکران این فیلم در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال صورت گرفته است.

فیلم برادران لیلا ساخته سعید روستایی و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی که با حمایت بنیاد اخباراتی تولید شده بعد از رونمایی در جشنواره کن، بنا بود همزمان با فرانسه در سینماهای ایران اکران گردد ولی عدم اعمال ممیزی های وارده، مانع این امر شد.

هرچند مقامات نظارتی از ممیزی نهایتا سه دقیقه ای فیلم سخن گفته بودند ولی در نهایت ممیزی انجام نشد و فیلم پروانه نمایش نگرفت تا نتواند در موعد پیش‌بینی شده اکران گردد.

به تازگی تلاش‌هایی هم از سوی شورای صنفی نمایش و هم از سوی صاحبان آثار صورت گرفته برای حل مشکل پروانه نمایش برادران لیلا و روی پرده فرستادن آن در ماه‌های پیش‌رو؛ اقدامی که اگر محقق شود احتمالا خواهد توانست تکانی به گیشه سینماها داده و سقف فروش سینماها در سال گرفتار نآارامی ۱۴۰۱ را بالا ببرد.

فیلم برادران لیلا که ماجرای تلاش اعضای یک خانواده برای دستیابی به گنجینه زرین پدر خویش است از نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، ترانه علیدوستی،  پیمان معادی، محمد علیمحمدی، نیره محمدی و مهدی حسینی‌نیا در نقش‌های مختلف سود می‌برد. پخش خارج فیلم کمپانی وایلدبانچ است و پخش داخلی آن را موسسه خانه‌‌ فیلم برعهده دارد.

اکران عنقریب فیلم برادران لیلا؟
اکران عنقریب فیلم برادران لیلا؟