1

اکبر عبدی درباره همه چیز سخن گفت⇐از کارگری ارشاد تا ازدواج دخترش/از عاشق شدن تا طلب ۵۰ میلیونی از یک خانم

سینماروزان: اکبر عبدی هرگاه که مقابل دوربین قرار می گیرد قریحه طنازانه ذاتی که دارد موجب می شود لحظاتی مفرح را برای مخاطبان خلق کند.

به گزارش سینماروزان حضور اکبر عبدی در برنامه «دورهمی» مهران مدیری هم به نوبه خود موجب آن شد که این بازیگر با سخن گفتن از همه چیز و همه جا لحظاتی مفرح را برای مخاطبان بسازد.

عبدی در خصوص شایعات گاه و بیگاه مرگش با بیان خاطره‌ای از روزهای بستری بودن خود در بیمارستان بیان کرد: من را هر یک سال دوبار و بیشتر در زمانی که کار نمی‌کنم، می‌کشند و این در حالی است که دو سال به دلیل بیماری هایم و پیوند کلیه بیکار هستم. دست آخر هم متوجه نشدم این کشتن من از روی دوست داشتن مردم است یا نه. یک روز در شرایط نامناسب بیمارستان، ملاقاتی‌های اتاق کناری متوجه حضور من در بیمارستان شدند و به سراغ من آمدند و با هر سختی بود احوالپرسی کردند و با من عکس سلفی انداختند.
این بازیگر توانا ادامه داد: من جنبه شوخی دارم اما اگر به حق باشد، وقتی به برنامه شما دعوت شدم، به من گفتند که به کسی حرف نزن و با محمد رضا شریفی‌نیا شوخی نکن، من و شریفی نیا دوست و یار همدیگر هستیم.
عبدی به همکاری خود با کارگردان‌های بزرگ سینمای ایران اشاره کرد و گفت: از هرکدام از کارگردان‌ها درسی را آموختم.  فهم، درک و گویش یک بازیگر را از استاد تقوایی یادگرفتم و یکی از افتخاراتم همکاری با مهرجویی و میرباقری است، همچنین مدت زیادی در کنار همکاری، همسایه و همخانه مرحوم علی حاتمی بودم.
بازیگر آثاری نظیر «اجاره نشینها» و «ای ایران» ادامه داد: من همه کارهایم را حتی مباحث شخصی و خصوصی زندگی خود را مدیون اسکندری بزرگ هستم. من به پیشنهاد این مرد به مدت یک سال در کانادا و اروپا زندگی کردم و تئاتر اجرا می‌کردم و پس از بازگشت به ایران یک سال بیکار بودم و دوباره از صحنه نمایش، کارم را در ایران شروع کردم.
عبدی تاکید کرد: من به نوعی کارگر ارشاد هستم! و خطاب به مهران مدیری ادامه داد: شما به عنوان کارگردان، کارگر ارشد ارشاد هستید. ولی در این دو سال که من بیمار و بیکار هستم از ارشاد به من تلفنی زده نشده است که بدانند زنده‌ام یا مرده.
وی با اشاره به علاقه اش برای تولید فیلم گفت: الان دو تا سوژه یکی برگرفته از یک فیلم هندی و دیگری پرداخت ذهن خودم دارم که علاقه‌مند هستم تا پیش از 60 سالگی در آن‌ها بازی و یا آن‌ها را تهیه کنم. اگر به 60 سالگی رسیدم و توانستم بسازم که هیچ؛ اما اگر کسی به عنوان کارگردان بخواهد آن را بسازد، من در درخدمت هستم.
بازیگر «آدم برفی» از عاشق شدن و قرار ازدواج خود با دخترعموی همسرش گفت و از ازدواج دخترش المیرا در هفته‌های آتی خبر داد.
عبدی در پایان با اشاره به اینکه بارها از نگرفتن دستمزدهایم گلایه کرده‌ام، اظهار داشت: بارها اسم بردم و الان نامی نمی‌برم اما بعد از سال‌ها و فروش یک فیلم سینمایی، من هنوز 90 درصد از دستمزدم را نگرفته‌ام و اگر از برنامه شما متوجه می‌شود (خطاب به دوربین) بیا پول من را بده.
وی ادامه داد: من از یک خانم هم 50 میلیون طلبکارم اما در کنار همه این طلب‌ها 200 میلیون هم مالیات برایم بسته‌اند!