1

“اُپرا وینفری” در جشنواره فیلم شهر!!!

سینماژورنال: دست اندرکاران جشنواره فیلم شهر برای اینکه جشنواره خویش را در کانون توجه قرار دهند سعی کرده اند بخش ایرانی آن را با حضور تعدادی از آثار توقیفی سینمای ایران و از جمله “بلوک نه خروجی دو” و “روح/جنون” و تعدادی دیگر از آثاری که در جشنواره فجر به نمایش درنیامده اند و از جمله “قندون جهیزیه”برگزار می کنند.

به گزارش سینماژورنال در کنار این پلتیک آنها سعی دارند تعدادی از آثار سینمایی مطرح خارجی و بخصوص سینمای آمریکا را با کیفیت اچ.دی در پردیس ملت به نمایش درآورند تا بر شمار مخاطبان جشنواره افزوده شود.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارد که فیلم “سلما” محصول 2014 سینمای آمریکا که بظاهر در خلاف سیاستهای سردمداران آمریکایی تولید شده است از جمله آثاری است که بناست نسخه باکیفیت آن در بخش بین الملل جشنواره شهر حضور داشته باشد.

مذاکره با کارگردان سیاهپوست فیلم برای حضور در تهران

جالب است که امیر اسفندیاری مدیر بخش بین الملل این جشنواره رایزنیهایی را با “آوا ماری داورنای” کارگردان زن آمریکایی این فیلم انجام داده است تا وی حین نمایش فیلم خود در تهران حضور داشته باشد و کارگاهی درباره جایگاه سیاهان در سینمای هالیوود برگزار نماید.

“سلما” یک درام زندگینامه ای است که داستان مبارزات طولانی و خستگی ناپذیری”مارتین لوترکینگ” رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده در جهت کسب حقوق شهروندی برای سیاهپوستان را به تصویر می کشد.

جالب است بدانید در گروه تهیه کنندگان “سلما” علاوه بر “دِد گادرنر”، “جرمی کلینر” و “کریستین کالسون”، “اپرا وینفری” مجری سیاهپوست آمریکایی نیز حضور داشته است که از وی نیز برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

سلما
سلما