1

اين عضو هيأت انتخاب، يك روزنامه سينمايي را به تنبلي و پول خرج نكردن متهم كرد؟!

سینماژورنال: تا سه سال قبل فقط یک روزنامه سینمایی داشتیم و شاید همین انحصار بود که باعث می‌شد بسیاری از اخبار و اطلاعات دست اول از طریق این روزنامه رسانه‌ای شود.

به گزارش سینماژورنال اما افزایش تعداد روزنامه‌های سینمایی در ماههای اخیر و البته رقابتی که میان آنها شکل گرفته است سبب ساز آن شده است که در دست یافتن به اخبار رقابتی نسبی میان این رسانه‌ها شکل گیرد.

شبهات برآمده از حضور جیرانی در هیأت انتخاب

حضور فریدون جیرانی سردبیر روزنامه تازه تأسیس “سینما” در هیأت انتخاب جشنواره فجر سبب ساز این شده بود که در برهه ای از زمان و به خصوص بعد از انتشار برخی اخبار جشنواره از طریق این روزنامه، شبهاتی شکل گیرد درباره ارتباط این نشر اخبار با حضور جیرانی در هیأت انتخاب.

بخصوص چاپ دومی که این روزنامه روز گذشته و با انتشار فهرست فیلمهای بخش مسابقه روی جلدش روی کیوسکها فرستاد سبب ساز افزایش دامنه شبهات گردید.

انتقاد اولین روزنامه سینمایی کشور

ابن شبهات باعث شد که اولین روزنامه سینمایی کشور “بانی فیلم” یکی از مطالب امروز خود را به این ماجرا اختصاص دهد و با تیتر “پیرامون انحصارگرایی ناخواسته در فستیوال 34” و روتیتر “شخصیت رسانه ای یا شخصیت سینمایی؛ مسأله این است” به نقد این حضور بپردازد.

تنبل خطاب کردن رسانه رقیب و تقاضا برای پول خرج کردن

البته که این انتقادات واکنش جیرانی را به دنبال داشته که با انتخاب تیتر “اندر فواید تنبلی نکردن و حرفه ای بودن” برای سرمقاله خود پاسخ انتقادات را داده و البته ساعاتی بعد نیز متنی به ضمیمه دو تصویر از چاپ اول و دوم روزنامه در روز اعلام فهرست سودای سیمرغ در صفحه اجتماعی روزنامه متبوعش آمده که پاسخ شبهات مربوط به چاپ دوم را هم به صراحت داده است.

در این متن که با تیتر “عصبانيت تنبل ها/باختن بازى و زير ميز زدن!” منتشر شده آمده است: يك روزنامه سينمايى بعد از جاماندن از چاپ خبر فيلم هاى سوداى سيمرغ مدعى شد بقيه روزنامه ها چاپ دوم نزدند و خبر ها را به اصطلاح از لابى هاى پنهان گرفتند؛ محض اطلاع دوستان رسانه اى اين هم عكس دو نسخه چاپى روزنامه تا نشان دهيم براساس وظيفه حرفه اى حتى تا ساعت ١ نيمه شب هم اگر خبر داغى برسد پيش بينى چاپ دوم را كرده ايم و جا نخواهيم ماند چه برسد به اين بار كه ساعت ١١ شب جشنواره ليست فيلم ها را منتشر كرد و اين طبيعى بود كه بايد چاپ دوم ميرفتيم؛ پس اميدواريم دوستانمان از خواب بيدار شوند و بفهمند كه ديگر تنها روزنامه سينمايى نيستند و فقط كمى زحمت به خود دهند و البته كمى هم پول خرج كنند و در چنين مواقعى چاپ دوم بروند و در مواقع باخت به جاى زير ميز زدن به فكر اصلاح خود باشند..

حق فریدون جیرانی و آینده رقابت…

گفتني است پيش از اين رییس سازمان سینمایی به هنگام ديدار از  نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه روزنامه جیرانی،  با نوشتن مطلبي در صفحه  يادبود اين غرفه عنوان كرد: اگر سینمای ایران قرار باشد فقط یک روزنامه داشته باشد بی‌تردید آن روزنامه حق فریدون جیرانی نازنین خواهد بود!