1

اولین گروهی که در قم کنسرت گذاشت به تالار وحدت می‌آید+عکس

سینماروزان: پرداختن به نوعی موسیقی تلفیقی که با ترکیب موسیقی ایرانی و غربی ایجاد میشود سالهاست که در ایران رواج دارد و موزیسینهای بسیاری به آن پرداخته‌اند اما اینکه یک گروه موسیقی تلفیقی بتواند به استانداردی از تلفیق برسد که بتواند در شهر مذهبی قم هم کنسرت بگذارد اولین بار توسط گروه «مهبد» رخ داده است.

این گروه به سرپرستی و آهنگ‌سازی سهیل مطیعا در سال ٩٥ شکل گرفت و با استفاده از سازهای سنتی و غربی، قطعه‌هایی را براساس موسیقی ایرانی و همین‌طور بعضی از قطعه‌های خاطره‌انگیز و نوستالژیک تنظیم کرده است.

گروه موسیقی «مهبد» ١٨ اردیبهشت برای اولین‌بار در تهران و در تالار وحدت به اجرای «تلواسه‌های عاشقی» می‌پردازد.

سهیل مطیعا سرپرست گروه «مهبد»، درباره تفاوت فضای کار در تهران و شهرستان می‌گوید: فعالیت موسیقی در شهرستان تا حدی محدودتر از تهران است و فضای کار و استقبال هم مقداری کمتر و بسته‌تر است و به‌خصوص از نظر امکانات این مسئله زیاد به چشم می‌خورد.


او درباره احتمال لغو کنسرت‌های موسیقی و برخورد گروه «مهبد» در صورت چنین اتفاقی، توضیح می‌دهد: برای من تابه‌حال پیش نیامده که لغوشدن کنسرتم را تجربه کنم، ولی متأسفانه برای هنرجویان عزیز و بعضی از دوستان و همکاران اتفاق افتاده که بسیار تأثربرانگیز و دلسردکننده بوده و قضیه تنش‌های روحی را هم به دنبال دارد. واکنش ما در برابر لغو کنسرت تا حدی گفتمان و مقداری اعتراض و گاهی هم سکوت خواهد بود، البته در نهایت ادب و احترام». سرپرست گروه موسیقی «مهبد» درباره برنامه‌های گروه برای اجرا در تالار وحدت می‌گوید: «گروه ما برای اجرا در تهران و تالار وحدت، اجرائی درخور شأن مخاطب با درنظرگرفتن اصول علمی و به‌روز و به‌دور از کلیشه و تکرار خواهد بود و در یک جمله ما با قلبمان اجرا خواهیم کرد.


مطیعا درباره سازها و سبک موسیقی گروه «مهبد» اضافه می‌کند: گروه «مهبد» یک گروه تلفیقی است که با استفاده از سازهای سنتی و غربی در ژانری مدرن که البته همسو با فرهنگ خود ما خواهد بود قدم به عرصه موسیقی کشور گذاشته است که امیدواریم مورد قبول مردم عزیز واقع شود و بر دلشان بنشیند.

گروه موسیقی مهبد
اجرای گروه موسیقی مهبد در قم