1

اولین اظهارات #محمد_خزاعی رئیس سازمان سینمایی درباره کیفیت آثار جشنواره فیلم فجر۴۱: به شخصه هم فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه ملی و بین‌الملل جشنواره را دیده‌ام!/ تمایزات بسیار زیادی در مقایسه با دوره‌های گذشته در این آثار مشهود است!/جشنواره امسال بستری برای گفتمان جدی در حوزه سینمای ملی است!/ پس از نمایش در جشنواره، جامعه سینمایی و منتقدان به این تمایزات و تفاوت‌ها پی خواهند برد!/منتظر رویداد متفاوتی از حیث اجرا و کیفیت آثار خواهیم بود!!

سینماروزان: به شخصه هم فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه ملی و هم فیلمهای بین‌الملل جشنواره را دیده‌ام و شاخص‌ ها و تمایزات بسیار زیادی در مقایسه با دوره‌های گذشته در این آثار مشهود است که پس از نمایش آن ها در جشنواره، جامعه سینمایی و منتقدان به این تمایزات و تفاوت‌ها پی خواهند برد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از دبیرخانه فجر۴۱ با بیان مطلب فوق گفت: جشنواره فیلم فجر به مثابه میراث فرهنگی و هنری کشور، تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است بنابراین وظیفه همه ما اعم از سینماگران، هنرمندان، اصحاب رسانه، منتقدان و متولیان است که در حفظ این میراث کوشا باشیم. رشد و بالندگی این درخت ریشه‌دار و پرثمر، به نفع سینمای این مرز و بوم و تاریخ و فرهنگ ما است.

وی ادامه داد:  در این دوره جشنواره شاهد خلاقیت ها و شاخص‌های بسیار متمایزی خواهیم بود. جشنواره امسال بستری برای گفتمان جدی در حوزه سینمای ملی است و قطع به یقین، این رویداد فرهنگی در پرتو همدلی و همگرایی همه هنرمندان و سینماگران کشور – فارغ از سلایق و گرایشات سیاسی و جناحی – همانند دوره‌های قبل باشکوه و پرشور برگزار خواهد شد.

خزاعی تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط پیش آمده، موسسات، فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سختی‌های خاصی را تحمل کرده‌اند تا آثارشان را به جشنواره فجر برسانند. در پرتو زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی فیلمسازان، هنرمندان، و ستاد برگزاری امسال در جشنواره، منتظر رویدادهای متفاوتی از حیث اجرا و کیفیت آثار خواهیم بود.

محمد خزاعی در دیدار با مجتبی امینی: منتظر جشنواره فجری متمایز باشید
محمد خزاعی در دیدار با مجتبی امینی: منتظر جشنواره فجری متمایز باشید