1

انصراف یک سرمایه‌گذار از مشارکت در تولید فیلمی با بازی شهاب حسینی

سینماژونال: رضا دادویی که سابقه مدیریت نظارتی در اداره هنرهای نمایشی را هم داشته است 4 سال قبل یک تله فیلم به نام “تعبیر خواب” را با بازی شهاب حسینی در نقش اصلی ساخته بود؛ فیلمی که در روزهای اخیر دی.وی.دی‌های آن به صورت رایگان  همراه یکی از روزنامه های صبح در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سینماژورنال دادویی نزدیک به دو سال است که به دنبال ساخت اولین فیلم سینمایی خود با عنوان “کوری” است.

دادویی بنا داشت به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان و حضور شهاب حسینی به عنوان بازیگر اصلی “کوری” را بسازد اما آن طور که خودش گفته انصراف سرمایه گذار باعث شده تولید این پروژه به نتیجه نرسد.

سرمایه گذار گفت نمی تواند ریسک کند

دادویی با بیان این مسأله به “ایسنا” گفت: دو سال است که در نظر دارم فیلم «کوری» را بسازم و صحبت‌های اولیه را با شهاب حسینی برای بازی در این فیلم انجام داده بودم اما همچنان منتظر سرمایه‌گذار هستم.

وی اضافه کرد: در حالیکه پیش‌تولید فیلم را آغاز کرده بودیم، سرمایه‌گذاری که قول همکاری داده بود، منصرف شد و گفت وضعیت سینما بلاتکلیف است و در این شرایط نمی‌تواند ریسک کند زیرا به اکران فیلم و بازگشت سرمایه‌اش مطمئن نیست.

دادویی ادامه داد: در بخش دولتی پولی برای فیلم سازی نیست و بخش خصوصی هم هیچ اطمینانی برای بازگشت سرمایه خود ندارد. بنابراین با وضعیت بلاتکلیفی در سینما روبه‌رو هستیم در حالی که فیلم قبلی‌ام نزدیک به 15 جایزه داخلی و خارجی گرفته بود اما بعد از گذشت دو سال نمی‌توانم برای فیلم جدیدم سرمایه‌گذار پیدا کنم و گویی این جایزه‌ها فقط به درد کتابخانه آدم می‌خورد!

“کوری”  را پیمان شیرخانی بر اساس طرحی از دادویی نوشته است. داستان فیلم درباره فرزندان خانواده‌ای است که در نزدیکی تعطیلات نوروز به دلیل غفلت بزرگ‌ترها، درگیر اتفاقاتی می‌شوند که کل خانواده‌ را دچار بحران می‌کند.

پوستر "تعبیر خواب" فیلم قبلی دادویی
پوستر “تعبیر خواب” فیلم قبلی دادویی