1

انتقام اینستاگرامی از کارگردان دوفیلمه!

سینماروزان: دانشجوی رشته سینما که کارگردان و فیلمساز آماتور بود وقتی نتوانست در کار با یک کارگردان مطرح در مشهد رقابت کند، دست به انتقاگیری زد.

به گزارش سینماروزان و به نقل از روزنامه جام‌جم، چند روز پیش  مرد ۵۲‌ساله‌ای با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از هک صفحه اینستاگرامش و انتشار عکس‌های دختران جوان با نوشته‌های خلاف اخلاق در آن خبر داد.

این مرد با شکایت از هکر به ماموران گفت: سال‌هاست نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده هستم. دانشجویان و هنرجویان بسیاری برای آموختن حرفه بازیگری، فیلمسازی و کارگردانی به من مراجعه کرده بودند و در حرفه‌ام فردی خوشنام هستم. افراد بسیاری از سراسر کشور دنبال‌کنندگان اینستاگرامم هستند. دو شب قبل اینستاگرامم از دسترس خارج و هک شد و هکری ناشناس مدیریت آن را به‌عهده گرفت. او عکس‌های هنرجویانم که دختر بودند را در آن منتشر کرده و با نوشتن مطالب دروغین مدعی شده بود که من با آنها در ارتباطم و برای آموختن بازیگری و فیلمسازی نباید نزد من بروند. فرد هکر حتی پیام‌های خصوصی به هرکدام از دنبال‌کنندگان اینستاگرامم ارسال کرده و با ارسال مطالبی غیر‌واقعی و نسبت‌دادن آن به من، باعث شده که آبرو و اعتبارم خدشه‌دار شود و فعالیت هنری‌ام زیر سؤال برود. نمی‌دانم این هکر با چه انگیزه‌ای اینستاگرامم را هک کرده تا مرا به دردسر بیندازد.  ماموران موضوع را بررسی کردند که معلوم شد اینستاگرام مرد کارگردان و فیلمساز هک شده‌است. جست‌و‌جو‌ها ادامه‌داشت تا این‌که رد مردی ۲۵‌ساله در این پرونده به‌دست آمد و بازداشت شد. متهم مدعی بود اشتباهی بازداشت شده است. همچنین معلوم شد متهم، دانشجوی رشته سینما بوده و یک کارگردان و فیلمساز آماتور است.

او در ادامه تحقیقات گفت: من مانند شاکی، فیلمساز و کارگردان مطرحی نبودم. چندی پیش از طریق یکی از دوستانم متوجه فعالیت دو پروژه فیلمسازی شدم، برای قرارداد کاری آنجا رفته و حرف زدم. قرار شد نتیجه را اعلام کنند اما خبری نشد و وقتی موضوع را پیگیری کردم، متوجه شدم هر دو پروژه فیلمسازی را به شاکی داده‌اند. با اطلاع از این موضوع، از شاکی کینه به دل گرفتم و درصدد انتقام از او بودم تا اعتبارش را از بین ببرم و بتوام دو پروژه فیلمسازی را نصیب خودم کنم. تصمیم به هک اینستاگرامش گرفتم. عکس‌هایی که او در جریان دوره‌های آموزش بازیگری، فیلمسازی و کارگردانی با هنرجویان دختر گرفته بود را به‌دست آوردم و آن را منتشر کردم و با نوشتن مطالب دروغین وانمود کردم او به مسائل اخلاقی توجهی ندارد و با هنرجویان خانم در ارتباط است.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: در این پرونده متهم به‌دلیل حسادت کاری، اینستاگرام شاکی را هک کرده و وی را به دردسر انداخته بود. از کاربران می‌خواهیم که برای جلوگیری از هک اکانت اینستاگرام خود از رمزهای پیچیده شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نشانه استفاده کنند و با فعال کردن ورود دومرحله‌ای امنیت حساب کاربری را بالا ببرید.

انتقام اینستاگرامی از کارگردان دوفیلمه!
انتقام اینستاگرامی از کارگردان دوفیلمه!