1

انتقال وقایع “اجاره‌نشین‌ها” از خیابان پیامبر به شهرستان ملارد؟؟+عکس

سینماروزان: شاید به یک کمدی-تراژدی شبیه باشد ولی اتفاقی است که در نزدیکی پایتخت رخ داده؛ سی سال انتظار برای تحویل یک قطعه زمین.

به گزارش سینماروزان در کمدی “اجاره نشینها”ی داریوش مهرجویی که خود یادآور “غبارنشینها‌”ی داوود روستایی بود و در خیابان پیامبر فیلمبرداری شد با بی‌خانمان‌هایی روبرو بودیم که گرفتار رقابت دو بنگاهی شده بودند و حالا در ۵۰ کیلومتری پایتخت با بخت‌برگشتگانی مواجهیم که سی سال است لنگ چند وجب زمین هستند.

به تازگی گروهی از افرادی که حدود سی سال قبل، قطعه زمینی را از از اراضی موسوم به جهان‌بین در  شهرستان ملارد در ۵۰ کیلومتری تهران خریده بودند در یک گردهمایی در برابر دفتر فروش اراضی، خواستار تعیین تکلیف زمین‌های خود شدند…

مشکل اصلی پیش‌روی این خریداران آن است که بعد از گذشت سی سال و افزایش چندبرابری قیمت اراضی، همچنان هیچ کار عملیاتی برای تفکیک اراضی و صدور مجوز خانه‌سازی صورت نگرفته است.

خریداران بعد از برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز دربرابر دفتر جهان‌بین با ارائه بیانیه‌ای شش ماده‌ای خواستار آن شدند که عوامل جهان‌بین از نگاه مادی‌گرانه نسبت به این اراضی دست برداشته و هرچه زودتر نسبت به تحویل اراضی به خریداران اقدام کنند و تاریخ دقیق انتقال اسناد زمین‌ها را هم مشخص کنند.

اصلاح نقشه اراضی و تقسیم زمین‌ها آن گونه که منفعت تمامی خریداران و نه عده‌ای محدود، رعایت شود و سلب وکالت از وکیلی که اغلب به نفع اقلیتی خاص عمل کرده از دیگر خواسته‌های خریداران بوده است.

گردهمایی خریداران جهان‌بین با حضور نیروی انتظامی و مقامات فرمانداری منطقه همراه بود که با سعه‌صدر دردد‌ل‌های مردم را گوش داده و به خریداران معترض، قول پیگیری و تلاش برای حل مساله را دادند.

پیشتر در محصولات مختلف سینمایی-تلویزیونی و ازجمله “غبار‌نشین‌ها”، “خانه خراب”، “اجاره نشینها”، “تا غروب”، “خارج از محدوده”، “خانه آقای حقدوست”، ، “مدار بسته”، “زیر بامهای شهر”، “روشن” و “شکرانه” با دردسرهای کمدی-تراژدی هموطنان گرفتار در کلاهبرداری‌های زمین-مسکن مواجه بودیم و حالا در عالم واقع با چنین ماجراهایی روبروییم.

باید دید به‌مانند پایان خوش فیلمهایی مثل “خانه خراب” و “اجاره‌نشینها” بالاخره بعد از سی سال مشکل خریداران اراضی جهان‌بین حل خواهد شد یا این خریداران مجددا مجبور به اعتراض خواهند شد؟؟

اجاره نشینها +اعتراض مردم ملارد
اجاره نشینها +اعتراض مردم ملارد