1

انتقاد یک روزنامه اصولگرا از امتداد اکران فیلم کم‌فروش رییس شورای صنفی نمایش⇐بوی بی‌عدالتی به مشام می‌رسد

سینماروزان: در حالی که تصور می شد حداقل دو هفته زودتر از این فیلم «یک روز بخصوص» که قعرنشنین جدول فروش نوروزی بوده است جای خود را به فیلم تازه ای دهد تا هم تنوع اکران برای مخاطبان ایجاد شود و هم حمایتی شود از دیگر آثار پشت خط اکران مانده اما تصمیم شورای صنفی نمایش مبنی بر اکران این فیلم تا 20 اردیبهشت یعنی آستانه انتخابات این پرسش را ایجاد کرده که آیا جایگاه حقوقی کارگردان این فیلم یعنی ریاست شورای صنفی نمایش باعث این تصمیم شده است؟؟

روزنامه اصولگرای «جوان» در گزارشی در این باره نوشته است: شوراي صنفي نمايش در تصميمي عجيب که بوي بي‌عدالتي از آن به مشام مي‌رسد، دستور به ادامه اکران فيلم کم‌فروش رئيس اين شورا داده است.

این روزنامه ادامه داده است: همزماني اکران فيلم «يک روز بخصوص» به کارگرداني همايون اسعديان با رياست وي بر شوراي صنفي نمايش ناخودآگاه اين نگراني را ايجاد کرد که اسعديان مي‌تواند از نفوذش براي اکران فيلم خود سوءاستفاده کند. اعلام ليست نهايي اکران‌هاي نوروزي و درج نام فيلم اسعديان نشان داد که اين نگراني خيلي هم بي‌مورد نبوده است. فيلم اسعديان جزو آثاري محسوب مي‌شود که در جريان جشنواره فجر نتوانست رضايت مردم و منتقدان را به خود جلب کند و قرارگيري اين فيلم در اکران نوروزي که يکي از بهترين فصل‌هاي اکران در سال محسوب مي‌شود، به اين نگراني رنگ واقعيت داد.
این رسانه اصولگرا خاطرنشان ساخته است: حالا اما تصميم تازه شوراي صنفي نمايش خبر از حمايت ويژه ديگري از فيلم اسعديان مي‌دهد. در حالي که انتظار مي‌رفت از اين هفته ديگر دو فيلم جديد به جاي دو فيلم قعرنشين جدول فروش يعني «يک روز بخصوص» ساخته همايون اسعديان و «آباجان» ساخته هاتف عليمرداني که مخاطب چنداني هم ندارند، روي پرده برود، اما شوراي صنفي نمايش که رياستش با کارگردان «يک روز بخصوص است» باز هم دستور به ادامه اکران آنها تا يک هفته ديگر داد.