1

انتقاد یک رسانه مستقل از انفعال مدیران شهری در ماجرای توقیف «خالتور»⇐آقای شهردار! رأی مردم فقط زمان انتخابات مهم است؟/ آقای رییس شورا! آیا این بود میراث پدر مرحوم‌تان؟/ آقای حبیب‌زاده! نظرتان درباره خودسری این مدیر چیست؟

سینماروزان: توقیف کمدی «خالتور» که با پروانه ساخت و نمایش ارشاد تولید شده و روی پرده رفته توسط شهرداری ادامه دارد و از نمایش فیلم در پردیسهای شهرداری ممانعت به عمل آمده است.

به گزارش سینماروزان فروش «خالتور» که در یکی از شلوغترین بازه های اکران روی پرده رفته از ابتدای اکران خوب بوده و فیلم در آستانه فروش 6میلیارد است اما اقبال مخاطبان هم موجب نشده مدیران شهری در ایجاد شرایط اکران برای فیلم تجدیدنظر کنند.

رسانه مستقل «سینمامخاطب» در گزارشی با اشاره به ماجرای توقیف فیلم توسط شهرداری به طرح پرسش از اعضای شورای شهر و شهردار پرداخته که درباره توقیف این فیلم توسط یک مدیر به جامانده از روزگار شهردار سابق واکنشی نشان نمی دهند.

متن گزارش «سینمامخاطب» را بخوانید:

علیرغم فروش بالای «خالتور» توقیف این کمدی در پردیسهای شهری ادامه دارد و هیچ پاسخ مستدل هم بر این توقیف ارائه نشده است. عامل اصلی توقیف «خالتور» مدیر قالیبافی تصویرشهر است که بدون دلیل منطقی نمایش این کمدی پرفروش را در سینماهای 11گانه شهرداری ممنوع اعلام کرده است.

توقیف «خالتور» اگرچه سبب ساز عدم تماشای فیلم نیست و موجب شده مخاطبان جنوب شهر برای تماشای آن مجبور شوند به سینماهای مرکز شهر بیایند ولی حداقل انتظار از محمدعلی نجفی شهردار تازه تهران حل مشکل توقیف غیرقانونی فیلم بود. نجفی از ابتدای فعالیتش در شهرداری بر لزوم احترام به اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرده اما در عرصه عمل و بعد از گذشت بیش از یک ماه از توقیف غیرقانونی «خالتور» کمترین واکنشی از سوی شهردار نمی‌بینیم.

چرا شهرداری که خروجی لیست امیدی است که در هنگامه انتخابات مدام بر تغییر رویه‌های نامناسب در ارگانهای زیرمجموعه شهرداری تاکید میکرد و به همین طریق رأی آورد، این چنین منفعلانه نظاره گر توقیف «خالتور» است؟

افشین حبیب‌زاده بازوی نظارتی شورای شهر که در هفته های اخیر تلاش فراوانی کرده برای تحقیق در کارنامه برخی سینماگران مطبوع(!) شهردار سابق، از جمله اعضای شورای شهر است که با دقت خودسریهای مدیران شهری را زیرنظر دارد. آیا حبیب‌زاده درباره خودسری تصویرشهر هم اعلام موضع ضربتی را در دستور کار قرار خواهد داد؟

نظر محسن هاشمی آقازاده علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی رییس شورای شهر درباره رفتارهای کینه‌افزایانه یک مدیر فرهنگی به‌جامانده از دوران قبل در شهرداری چیست؟ آیا آقازاده هاشمی حواسشان هست که پدرشان تا آخرین لحظات حیات هم به فکر حل مشکل آثاری مشکل‌دار مانند «رستاخیز» بود؟! اگر ایشان از رویه پدر آگاه است چرا کمترین حرکتی برای حل مشکل توقیف غیرقانونی «خالتور» انجام نداده؟؟