1

انتقاد یک رسانه اصولگرا از همزمانی اکران فیلم ناصر ملک‌مطیعی با افتتاحیه جشنواره عمار

سینماژورنال: شاید ناصر ملک‌مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران حتی فکرش را هم نمی‌کرد وقتی بعد از سه دهه و اندی دوباره به سینما بازمیگردد این قدر حاشیه برایش رقم بخورد آن هم در شرایطی که این حضور با کسب مجوزهای لازم باشد.

به گزارش سینماژورنال با این حال “نقش نگار” که بازگشت سینمایی این بازیگر می‌باشد از دو سال پیش که ساخته شد تاکنون مرتب درگیر حواشی نفسگیری بود که از اکران آن جلوگیری می‌کرد و حالا که فیلم بنا شده از نهم دی ماه روی پرده برود هم حاشیه ها یکی‌یکی از راه می‎رسند.

در یک مورد تازه خبرگزاری اصولگرای “راه دانا” با اشاره به همزمانی اکران “نقش نگار” با افتتاحیه جشنواره عمار، مسئولان سینمایی را بخاطر این تقارن به باد انتقاد گرفته است.

سینماژورنال متن کامل گزارش “راه دانا” را ارائه می دهد:

بازگشت یک نماد فیلمفارسی همزمان با برگزاری یک جشنواره مردمی

در حالی که فیلم پرحاشیه “نقش نگار” ساخته علی عطشانی بعد از مدتها در مسیر اکران قرار گرفته نکته همزمانی اکران این فیلم با افتتاحیه جشنواره فیلم عمار است.

“نقش نگار” به دلیل اینکه بازگشت یکی از نمادهای فیلمفارسی یعنی ناصر ملک مطیعی به سینما محسوب می‌شود مدتها اکرانش به تعویق افتاد تا در نهایت بنا شد از این هفته اکران شود.

زمان اکران این فیلم چهارشنبه نهم دی ماه تعیین شده که درست همزمان است با افتتاحیه جشنواره مردمی عمار در سالن حجاب!

اتفاقی عجیب

البته نمایش فیلمهای جشنواره عمار یک روز زودتر و از هشتم دی ماه در سینما فلسطین آغاز می شود اما به هر حال همزمانی افتتاحیه این جشنواره با زمان روی پرده رفتن “نقش نگار” که از حضور ناصر ملک مطیعی سود می برد هم اتفاق عجیبی به نظر می رسد.

“نقش نگار” که به نویسندگی مهران کاشانی رفیق سالهای دور رضا میرکریمی و کارگردانی علی عطشانی ساخته شده است داستان مشکلات پیش روی یک دختر پرورشگاهی برای ازدواج را بیان می کند.

آیلین حسینیان نقش این دختر پرورشگاهی را بازی می کند و گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، بهرام رادان، الهه حصاری و سعید چنگیزیان دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این همزمانی چه معنایی دارد؟

مشخص نیست مسئولان سازمان سینمایی هدفشان از همزمانی اکران این فیلم با افتتاحیه یک جشنواره مردمی کاملا ارزشی چه بوده است؟

برای جامعه ای که در همه سالهای بعد از انقلاب اسلامی کوشیده با مظاهر نظام فاسد پهلوی مبارزه کند بازگشت یکی از نمادهای سینمای آن دوران آن هم همزمان با برگزاری یک جشنواره کاملا مردمی و ارزشی چه معنایی می تواند داشته باشد؟