1

انتقاد «کیهان» از هنرمندانی که فقط به خاطر بالا رفتن عوارض خروج کشور زیر قولشان زدند و تا ۱۴۰۰ با روحانی نماندند⇐چرا درباره کاهش یارانه نان و افزایش قیمت حامل‌های انرژی حرفی نمی‌زنید؟؟؟

سینماروزان: در انتخابات96 هم به مانند اغلب انتخابات پیشین برخی از هنرمندان بدون توجه به کارنامه 4سال ابتدایی حسن روحانی به تبلیغ برای او دست زدند و مدام شعار «تا 1400 با روحانی» را دادند اما فقط شش ماه زمان لازم بود تا برخی از آنها به منتقدان روحانی تبدیل شوند.

به گزارش سینماروزان در هفته های گذشته با چهره هایی نظیر مهدی فخیم زاده و حمیدرضا آذرنگ روبرو بودیم که به صراحت به نقد عملکرد دولت دوازدهم پرداختند و در روزهای اخیر و درست بعد از ارائه لایحه بودجه97 به مجلس بود که برخی دیگر نیز به جمع انتقادکنندگان پیوستند.

رضا صادقی، مهدی پاکدل، نوید محمدزاده، باران کوثری، مهراب قاسم خانی، ساعد سهیلی و بهرنگ علوی از جمله چهره‌هایی بودند که افزایش عوارض خروج از کشور را مجالی کردند برای انتقاد از دولت دوازدهم..

روزنامه اصولگرای «کیهان» در گزارشی با مرور واکنش برخی از هنرمندانی که قید ادامه همراهی با روحانی تا 1400 را زدند به انتقاد از این پرداخته که چرا فقط یکی از بندهای لایحه بودجه که افزایش عوارض خروج از کشور باشد با انتقاد هنرمندان روبرو شده است؟

«کیهان» نوشته است: در میان تمامی موارد بحث‌برانگیز بودجه 97 نظیر افزایش حامل‌های انرژی، کاهش یارانه‌ نان و … که مستقیما با زندگی عامه مردم در ارتباط است هنرمندان تنها به افزایش عوارض خروج از کشور پرداخته‌اند، عوارضی که تنها شامل 8 درصد از مردم که قصد سفرهای تجاری و تفریحی به خارج از کشور را دارند می‌شود. این اتفاق بار دیگر نشان می‌دهد که اغلب بازیگران و عناصر سینمایی و به اصطلاح هنری فاصله زیادی با مطالبات مردم و جامعه دارند و بیشتر در فضای سرخوشی و سرمستی می‌گذرانند.