1

انتقاد پرویز پورحسینی از بازپخش مداوم «مختارنامه» در پنج سال اخیر

سینماروزان: پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به بهانه برگزاری دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات با محوریت موضوع پیاده روی اربعین حسینی به عدم تولید سریال های مذهبی نظیر «مختارنامه» و بازپخش چندباره آثار فاخر ساخته شده با این موضوع، از تلویزیون انتقاد کرد.

به گزارش سینماروزان پرویز پورحسینی، بازیگر سریال «مختارنامه» با محوریت موضوع سیره امام حسین(ع) و یارانشان و واقعه عاشورا ساخته و بارها از تلویزیون بازپخش شد، با انتقاد به کمبود تولید آثار سینمایی و تلویزیونی مذهبی نظیر این سریال گفت: متاسفانه من نظر انتقادی نسبت به کمیت تولیدات مذهبی در تلویزیون و سینما دارم و برایم جای سوال است که چرا باید با گذشت چند سال از اولین مرتبه پخش «مختارنامه» این سریال همه ساله و برای چند نوبت، دوباره در کنداکتور پخش شبکه های مختلف تلویزیونی قرار بگیرد و کمتر به تولید آثار فاخر دیگری مانند این سریال اقدام کرد؟!
وی افزود: چرا تنها سریالی نظیر «مختارنامه» باید درباره کربلا ساخته و پخش شود و آثار فاخر دیگری مانند این سریال را درباره این موضوع مهم نبینیم؟!
بازیگر نقش میثم تمار در «مختارنامه» ادامه داد: صداوسیما و کسانی که در حوزه تولید فیلم و سریال دست اندرکار هستند، نباید از موضوعات این چنینی غافل شوند. چراکه جامعه به ساخت این نوع آثار هنری که رنگ و بوی مذهبی داشته باشند، نیاز دارد و آن ها باید به این مقوله بیشتر بپردازند.
پورحسینی در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم این مردم هستند که درباره یک سریال قضاوت می کنند و آن ها باید درباره سریال «مختارنامه» نظر بدهند که با استقبال از آن می توان نظرشان را فهمید.