1

انتقاد علی معلم از کپی‌کاری یک جشنواره دولتی از جشن حافظ⇐حداقل کمی به سلول‌های خاکستری مغزتان فشار می‌آوردید…

سینماروزان: کپی برداری تمام و کمال دست اندرکاران جشنواره فیلم کوتاه تهران از جشن حافظ و راه اندازی جایزه ای موسوم به “نشان کیارستمی” انتقادات مختلفی را در فضای رسانه ای موجب شده است.

به گزارش سینماروزان در نیت خیر دست اندرکاران این جشنواره که خواسته اند به نوبه خود نام عباس کیارستمی را زنده نگه دارند شکی نیست اما پرسش اینجاست که چرا به جای نام “نشان کیارستمی” که پیشتر در جشن حافظ آن ابداع شده بود نامی دیگر برای جایزه اخیر خود قرار نداده اند.

به هر حال عباس کیارستمی کلی فیلم مشهور دارد و کافی بود نام این نشان به نام یکی از فیلمهای وی مثلا “طعم گیلاس” تغییر یابد.

علی معلم موسس و برگزارکننده جشن حافظ که تنها جشن خصوصی سینما و تلویزیون ایران است به نوبه خود به انتقاد از جشنواره فیلم کوتاه تهران پرداخته و در صفحه اجتماعیش نوشته است: حداقل کمی به سلول های خاکستری مغزتان فشار میاوردید یک عنوان دیگری اختراع می فرمودید. حالا بگذریم که جایزه فیلم کوتاه به فرهادی که خودش از فیلمسازان شناخته شده جهانی است معنی ندارد آن هم در جشن فیلم کوتاه و بگذریم از خاله بازی در اهدای جوایز به رفقایتان و فرزندانشان که بحث اش جداست و برخی مسایل دیگر که داستانش طولانی است…